  • Data: 2017-04-24 20:27:10
    Temat: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: "PiOtR" <p...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:
    > -
    >
    > Hmm, nie jestem znawcą ani wyznawcą podłogówek, ale tak na chłopską
    > logikę to wystarczy tak wyregulować pętlę podłogówki w sypialni, aby
    > na wysokości głowy przy spaniu temperatura była idealna dla
    > organizmu.
    > Przecież niezależnie od tego, czy będą kaloryfery, czy podłogówka -
    > śpiąc poziomo :) temperatura w poziomie będzie identyczna dla
    > zadanego źródła ciepła i wystarczy doregulować.

    Utrudniona regulacja.
    Grzejnik podłogowy ze względu na dużą bezwładność cieplną wolno się nagrzewa
    i równie wolno stygnie (zdecydowanie wolniej niż instalacja z grzejnikami
    ściennymi). Zanim ciepło zacznie być przekazywane do pomieszczenia, najpierw
    musi się nagrzać beton, w którym są zatopione rury z wodą. Rozgrzany beton
    pozostanie ciepły przez długi czas po odcięciu dopływu wody do instalacji.
    Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    --
    Pozdr.
    PiOtR