  • 1. Data: 2012-08-16 08:47:10
    Temat: Połączenie fi200 kominka i fi 200 komina - przepraszam Pilne
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Wykopałem w środę z budowy gościa który podłączył mi kominek z kominem
    metodą rura-kolanko-rura (wszystko pod kątem wpinane, bo kominek krzywo
    pod kanałem stał, przez co wyglądałeo idiotycznie "ale to się panie
    zastawi i nie będzie widać") - przelotka (z pięciocentymetrową !!!!
    szczeliną żeby skręcić na podejściu do komina) - komin (na styk bo ta
    przelotka nie wchodziła w fi200 ceramikę). Wszystkie dziury malowniczo
    zamaskowane zaprawą (bo były w ścianie schowane). Żebym nie rozkręcił
    trzysegmentowego kolana (kupił niepotrzebnie bo do kąta 45 stopni
    wystarczy przecież kolano dwusegmentowe) i nie zajrzał w rurę, to by
    mnie gość ładnie ustawił.

    Ale pytanie jest takie: czy czarną rurę 2mm blacha, fi200 można na wcisk
    i silikon 1200 stopni połączyć z systemowym kominem ceramicznym fi200?
    Wyszlifowałem trochę podejście do komina i rura wchodzi (z lekkimi
    oporami na nierównościach), ale boję się że rura się rozszerzy i
    rozerwie wkład ceramiczny na połączeniu. Alternatywa to rura fi180 i
    sznur (nie znam się, strzelam). Tylko że komin robiłem 200, kominek mam
    200 a tu taki przewążczyk nagle...

  • 2. Data: 2012-08-16 08:53:13
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > rozerwie wkład ceramiczny na połączeniu. Alternatywa to rura fi180 i
    > sznur (nie znam się, strzelam). Tylko że komin robiłem 200, kominek mam

    Ja mam komin 200 i kominek specjalnie szukalem 180.
    Uszczelnilem polaczenie sznurem i jest ok.
    Przy 200 i 200 obawiam sie, ze moze rozsadzic Ci trojnik.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-08-16 09:23:13
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-08-16 08:47, cte pisze:
    Jeszcze jedno pytanie:
    Kominek ma wyjście fi197 czyli - na zdrowy rozum - rurę nakłada się
    nyplem do góry, szeroką stroną w dół. Odwrotnie niż mam wybudowany komin
    (obydwa kanały - dla pieca na ekogroszek i kominka - są budowane nyplem
    w dół, tak, żeby woda/kondensat płynęła swobodnie w dół, jak np. w
    kanalizacji czy rynnach). Czy kondensat w kominkach to normalne
    zjawisko? Bo - jak napisałem - czopuch aż się prosi o nałożenie rury na
    zewnątrz, w instrukcji kominka nic nie ma, a znalazłem informację że
    jakieś tam kominki wprost wymagają włożenia rury do czopucha. Nie wiem
    czy to wymysł producenta, normalne podłączenie dla jakich specjalnych
    kominków, czy jeszcze coś innego. Mój kominek to zwykła maja z kratki.pl

  • 4. Data: 2012-08-16 10:24:21
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    cte <c...@o...eu.com> napisał(a):

> [...]
    > czy to wymysł producenta, normalne podłączenie dla jakich specjalnych
    > kominków, czy jeszcze coś innego. Mój kominek to zwykła maja z kratki.pl

    Ruracz ma wejść(powinien) w trójnik komina z nawiniętym sznurem. Inaczej Ci
    to rozdupcy przy pierwszym paleniu. Żadne silikony na dłuższą metę nie pomogą.

  • 5. Data: 2012-08-16 11:01:13
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-08-16 10:24, Piotr pisze:

    > Ruracz ma wejść(powinien) w trójnik komina z nawiniętym sznurem. Inaczej Ci
    > to rozdupcy przy pierwszym paleniu. Żadne silikony na dłuższą metę nie pomogą.

    Gadałem właśnie przez telefon z panią z kratek. Z marketingiem, bo do
    działu technicznego dobić się nie mogłem. Powiedziała, że jak kominek ma
    fi200 to nie mogę dać kawałkiem fi 180. Że muszę dać rurę 200 po całości
    i włożyć ją w ceramikę. Tylko że jak wyszła sprawa z tym sznurem to
    musiałbym mieć komin fi220 :( Chyba raczej założę tę zwężkę fi180...

  • 6. Data: 2012-08-16 11:03:07
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > Ruracz ma wejść(powinien) w trójnik komina z nawiniętym sznurem. Inaczej
    > Ci
    > to rozdupcy przy pierwszym paleniu. Żadne silikony na dłuższą metę nie
    > pomogą.

    Dokladnie - z tego silikonu 1200 C robi sie cos jak ceramika -
    nieelastyczne.
    Co do kierunku wkladania rur to standardem jest ze się nakłada rure na wylot
    kominka.
    Kondesat sobie spłynie do odskraplacza w kominie.

    pozdr.
    mihal

  • 7. Data: 2012-08-16 11:19:27
    Temat: Re: Połączenie fi200 kominka i fi 200 komina - rozwiązanie dla potomnych
    Od: cte <c...@o...eu.com>

> [...]

    > rozerwie wkład ceramiczny na połączeniu. Alternatywa to rura fi180 i
    > sznur (nie znam się, strzelam). Tylko że komin robiłem 200, kominek mam

    Rozwiązanie i przy okazji podsumowanie fachowości niektórych
    instalatorów i marketingowców:
    http://kominki24h.pl/przejciebertramskominceramiczny
    200mm-p-666.html?osCsid=b22ee17dc44e6d83071c2a609223
    2ab4

    zapewne redukcja 200/180 i sznur byłyby tańsze, ale to przejście wygląda
    na solidniejsze - nie ma aż takiej zmiany średnicy i trochę większy
    wpust jest

  • 8. Data: 2012-08-16 14:08:00
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > zapewne redukcja 200/180 i sznur byłyby tańsze, ale to przejście wygląda
    > na solidniejsze - nie ma aż takiej zmiany średnicy i trochę większy wpust
    > jest

    ale to na obrazku, to jest właśnie redukcja i sznur, tylko w komplecie :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-08-17 06:13:06
    Temat: Re: Połączenie fi200 kominka i fi 200 komina - przepraszam Pilne [PO]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    cte wrote:
> [...]
    > rury do czopucha. Nie wiem czy to wymysł producenta, normalne
    > podłączenie dla jakich specjalnych kominków, czy jeszcze coś innego.

    tak sie zastanawiam po czorta ta Maja ma rurę 200mm

    skoro dwa razy wieszej mocy kominek (25kW) tez m taki sam otwór.

  • 10. Data: 2012-08-18 17:48:48
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > tak sie zastanawiam po czorta ta Maja ma rurę 200mm
    >
    > skoro dwa razy wieszej mocy kominek (25kW) tez m taki sam otwór.

    no mają jeden wzór górnej części z wspawanym czopuchem i tylko dopasowują do
    modelu... gorzej jakby do wszystkich dawali mniejszy...:-)

    pozdrawiam
    s_13