    From: "Tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Date: Thu, 02 Jul 2009 14:59:05 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > A obecne na co innego? ;-)

    > na ostatniej fotce widać ze JEDEN był zabetonowany..... ;-)

    > Michał

    Przygladnalem sie tym rurom i doszedlem do wniosku, ze one musialy miec
    wewnatrz zbrojenie, byc moze nawet strunobetonowe, ktore w czasie wyciagania
    tych pali przewracajacym sie budynkiem ulegly normalnemu zerwaniu. Te rdzenie
    zostaly w ziemi a pozostaly tylko kikuty tych rur. Na ktorejs fotce widac w
    tej rurze wyraznie podluzne rysy czy slady tarcia tego rdzenia o scianke rury.
    Mogl to byc blad technologiczny, ten zbrojony rdzen nie byl w ogole zwiazany z
    betonem rur, ktore zapewne wykonano wczesniej i to razem nie pracowalo.
    Ale jak to pisalem nie mam pojecia o tej technologii, ktora zapewne jest nowa.
    No i ilosc i srednica tych pali na oko wydajom sie za male w stosunku do
    wysokosci tych blokow. Z innych zdjec, ktore widzialem i jak to juz ktos
    zauwazyl, wynika, ze budynki sa zlokalizowane w bezposrednim sasiedztwie
    rzeki. Grunt zapewne byl glebiej plastyczny i jak sie juz troche w ktoras
    strone ten blok przechyli to nie ma sily, najpierw powoli a potem co raz
    szybciej to sie musialo polozyc.
    Pzdr.