  • 1. Data: 2009-02-06 21:20:06
    Temat: Pomiar temperatury
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Ponieważ mam troche wolnego czasu, budowa ogarnięta, a na przydomowo
    ogrodoweh prace wiosenne jeszcze za wcześnie postanowiłem coś zrobić;)))
    Proszę powiedzcie jak zrobić NAJPROSTSZY układ pomiaru temperatury w
    pomieszczeniach.
    Założenia: czujniki w pomieszczeniach a na kompie odczytuje temperaturę z
    każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie oprogramowanie w
    kompie.

    Kris

  • 2. Data: 2009-02-06 21:36:33
    Temat: Re: Pomiar temperatury
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> wrote:

    > Założenia: czujniki w pomieszczeniach a na kompie odczytuje
    > temperaturę z każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    > Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie
    > oprogramowanie w kompie.

    Znaczy chcesz sam to zrobić? To zainteresuj się magistralą 1wire
    i czujnikami temperatury Dallas DS1820 bo to jest dokładnie to,
    czego potrzebujesz.

    J.

  • 3. Data: 2009-02-06 21:46:50
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    > Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie oprogramowanie w

    To jest pytanie raczej na grupę elektroniczną.
    Jeżeli zaś chodzi o najprostszy pomiar to Dallas DS1820 lub DS1821 +
    podłączenie do portu LPT lub RS232 + odpowiednie oprogramowanie. W
    internecie znajdziesz wiele tego typu rozwiązań.

  • 4. Data: 2009-02-06 22:58:25
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > temperaturę z każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    > Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie

    http://www.bms.toya.net.pl/temperatura/

    nie wiem czy najprostsze - ale przydatne ;)

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-02-06 23:13:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    > Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie oprogramowanie w

    Jak ogarnales budowe, to nie zajmuj sie pierdolami, tylko wpadnij do mnie
    pomoc ogarniac budowe. Pozniej zastanowimy sie na temperatura u Kikiego.
    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-02-07 07:33:48
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > z każdego pomieszczenie i ew. zewnetrzną.
    > Powiedzcie jakie najprostsze elementy zastosować i jakie oprogramowanie

    właśnie kończę powoli całą zabawę.

    pomiary - 1wire i DS18B20 (w przyszłości jeszcze inne rzeczy będę mierzył)
    interfejs RS232
    okablowanie - skrętka sieciowa
    Oprogramowanie - LogTemp (fiński)
    sterowanie urządzeniami przez przekaźniki - LPT (max 8 urządzeń, ale
    jest proste, zawsze można dołożyć kolejną kartę z LPT) i własna aplikacja.

    Jak chcesz szczegóły, zdjęcia to uderzaj na priv.
    Jak skończę to będzie publiczne (a to może potrwać)

  • 7. Data: 2009-02-07 08:39:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Jak ogarnales budowe, to nie zajmuj sie pierdolami, tylko wpadnij do mnie
    > pomoc ogarniac budowe. Pozniej zastanowimy sie na temperatura u Kikiego.

    Rozpalaj grilla- juz wyjeżdzam;))))

    Kris