    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa C.O. 12V
    Date: Tue, 30 Oct 2012 16:58:22 +0100

    Irokez wrote:

    > W układach sterujących to ja mam akurat w przemyśle dostępne wszędzie
    > 24VDC a nie 12V

    Napięcie nie jest aż tak istotne, bo się prosta przetwornicą
    impulsową robi takie, jak akurat trzeba. Ważne jest to DC.
    Jak trzeba zrobić AC 50Hz, to sprawa się staje upierdliwa.
    Ale wiem, że akurat Ty to dobrze wiesz. :-)

    > Na 12V nawet głupie czujniki indukcyjne nie wszystkie działają nie
    > mówiąc o laserowych.

    Dzięki za przypomnienie -- czujniki ruchu (PIR i mikrofalowe) też
    musiałem poprzerabiać na 12V DC, bo w handlu dostępne są tylko
    zasilane z 230V AC. Smutny dowcip polega na tym, że one wszystkie
    wewnętrznie są na 12V DC, więc cała przeróbka polega na odłączeniu
    fabrycznego układu zasilacza i podpięciu kabelków zasilających 12V
    w miejsca wskazane przez reverse engineering. To jest dopiero absurd
    -- poszerzenie asortymentu czujników polegałoby tylko na
    NIEZAINSTALOWANIU kilku elementów... :-/

    > 12V to dobre do auta jest i centralki alarmowej a nie do zastosowań
    > przemysłowych

    Za to dobre do domowych, bo jest duży wybór tanich akumulatorów. :-)

    > Pompy 12V? ile w skali kraju takich się sprzeda?

    Nie wiem, ale przerobić się powinno dać. Sebastian się na
    elektronice zna, więc mnie trochę dziwi, że jęczy zamiast
    się wziąć za lutowanie przetwornicy. ;-)

    > Poszukać przemysłówki na 24VDC, dwa akumulatory w szereg i nagle reszta
    > stanie się bardziej dostępna (zasilacze, styczniki, automatyka, itp).

    To tez jest pomysł.

    Pozdrawiam, Piotr