  • Data: 2018-10-23 17:33:26
    Temat: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 października 2018 16:39:01 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ja mam takie same straty dla 180m2, przy 20cm w podłodze (no, będzie mniej
    > ostatecznie, bo kiele 18), 25cm 040 (albo 20cm grafitu) na ścianie i 30cm
    > na górnym stropie, okna ~0,9. Jak u Ciebie to wygląda, bo te 6.5kW na 230m2
    > grzanych podłóg to mocno optymistyczne jest. :P

    Parterówka, poddasze nieużytkowe, prosta stodoła. Okna jakieś w miarę
    dobre, 20cm na ścianach, 30 wełny nad GK, a no jeszcze spory garaż
    w bryle, który nie jest liczony, służy jako przestrzeń zamknięta
    nieogrzewana, bo cała buda razem z garażem i kotłownią ma coś pod 300m2.
    A, pod podłogą jakieś płyty z twardego styro z folią aluminiową,
    z odzysku po rozbiórce chłodni. Jaką to ma lambdę nie wie nawet Adam Sz. :P
    A jest tego z 15cm.

    > Ty już grzejesz -- ile energii realnie dom zużywa, a ile wyszło z OZC?

    Pisałem podsumowanie zeszłego sezonu, musze poszukać. Bo teraz drugi sezon
    w zasadzie będzie leciał.

    > 7kW mocy przy A2W35, zwykła pompa ma przy -15sC pewnie 4-5kW. Czyli tyle
    > ile wymagane przy takim domu zbudowanym, tak jak autor napisał, najlepszym
    > stosunekiem jakości do ceny.

    A no bo nie zajarzyłem że piszecie o powietrznej.

    L.