    Date: Fri, 27 Nov 2020 16:55:20 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła, nietypowy dobór.

    > Serio ciecz powracająca ma 10C mniej i to jest nominalny spadek w
    > instalacji o której piszesz?

    A czy ja coś takiego napisałem?
    Napisałem, że z 20 muszę zrobić 30, to wrzucić w instalację grzewczą, a
    ile wróci z tej instalacji to już inna sprawa.
    Zazwyczaj było tak, że z powiedzmy 27C powrót miał 23C.

    Słuchajcie, to nie jest instalacja jaką spotkać można w domach, czy
    nawet w przemyśle, ale typowo grzewcza.
    Mam 140m3 wody o temperaturze 20C i choć by skały srały nie ogrzeję jej
    do 30C, nie uda mi się też pobrać z niej tyle ciepła, żeby ochłodziła
    się powiedzmy do 15C. Potraktujcie to jak "czarną masę o temperaturze
    20C". Jak z instalacji 20 zrobię 30 i to przejdzie przez moją instalację
    grzewczą-budynkową i pozostanie z tych 30 powiedzmy 25, to nic złego się
    nie stanie. PC będzie miała tylko łatwiej i z 25 będzie przy użyciu
    "czarnej masy o temperaturze 20C" jako dolnego źródła zrobić ponownie
    30C. Nie muszę przecież powrót z instalacji wrzucać do zbiorników z wodą
    o temperaturze 20C!

    Dlaczego 30C, ano dlatego, że potrzebuję ogrzać budynek. Mogę to zrobić
    mając 25 czy 27 jak będzie zimniej na dworze/polu, ale wolę mieć zapas i
    dlatego piszę o 30C.

    Miłego.
    Irek.N.