  • Data: 2012-01-19 19:48:50
    Temat: Re: Pompa ciepla ... powietrzna
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sty, 19:47, RadekNet <w...@g...com> wrote:
    > Z racji tego, ze jest u mnie problem z wykonaniem dolego zrodla zainteresowalem sie
    pompa powietrzna do grzania domu. Niestety opisow takich instalacji jak u Adama w
    sieci brak :( Znalazlem tylko niepoparte praktyka opinie zwolennikow pomp
    powietrznych, ze wieksze wydatki na prad sa z powodzeniem rekompensowany brakiem
    wydatku na dolne zrodlo. Co o tym sadzicie? Adam, moze Ty sie wypowiesz?

    Nie mialem do czynienia z pompami P-W. Z tego co czytam to dobrze
    sprawdza sie altherma z daikina, tylko ta cena... Zdecydowanie
    wolalbym doplacic do np. odwiertow (80-100 pln / mb) i miec gruntowke.
    P-W sredniosezonowo da Ci zapewne COP w granicy 2. Gruntowka lekko
    powyzej 3. Wiesz ile energii potrzebuje Twoja chata wiec mozesz sobie
    przeliczyc co sie bardziej oplaci :) Dodalbym jeszcze ze P-W jest
    zdecydowanie bardziej podatna na awarie - bo wymiennik, wentylatory -
    pracuja w dosc nieprzyjaznych warunkach, gruntowka stojaca w cieplym
    pomieszczeniu ma pelen komfort :)

    PS. Nie mialem czasu sie przyjrzec mailowi jeszcze, sprobuje w
    najblizszym czasie :)
    pozdr.

    --
    Adam