  • Data: 2018-04-03 18:40:54
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 16:56:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 3 Apr 2018 07:40:22 -0700 (PDT), Budyń

    > Zależy jeszcze od domu. Jak zaprojektować dom pod panele, to przy obecnych
    > cenach pewnie dałoby się zrobić opłacalną instalację. Z pewnością jest
    > lepiej z cenami niż 2 lata temu, kiedy za 1kWp krzyczeli >6kzł.

    > Jak dla mnie się zgadzają -- tj. w największe upały sprawność spada a
    > jednocześnie wtedy najlepiej solar grzeje, czy to CWU (tylko tu mało
    > "miejsca") czy basen.

    oj tam oj tam - solary wodne mają tym wieksza sprawność im w danych warunkach jest
    teoretycna temperatura stagnacji. Czyli dla typowych solarów dobrze powyzej
    200stopni. A fotowoltaika nagrzewa się do powiedzmy 50stopni. Tam będzie żenada a nie
    odbiór ciepła wodą.

    Wiec w efekcie wychodzi jakies pół procenta lepiej w produkcji prundu, a odbiór
    ciepła do wody też z podobną - za cenę masakrycznego skomplikowania układu i jego
    kosztów.

    b.