    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Pompy ciepła
    Date: Tue, 26 Jan 2021 12:09:18 +0100

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Pisząc obrazowo, przy tej samej prędkości wentylatorów/wymianie
    > powietrza w m3/h w lato do domu wpada mniej tlenu, a w zimę więcej.

    Gdy ktoś zaczyna malować takie obrazy, najlepiej zadać mu pytanie, czy
    umie oszacować rząd wielkości zmian wartości fizycznej wywołanej przez
    zjawisko, na które się powołuje. Ktoś na przykład wskazując na swoje
    buty mówi, że siła Coriolisa działająca w trajcie marszu sprawia, że
    podeszwa z jednej stron zużywa się bardziej niż z drugiej. W ogólności
    ma oczywiście rację. Ale poza tym powinien udać się do ortopedy.

    > Dlatego jak przyjąć że interesuje Cię ilość tlenu w kg, a nie ilość
    > powietrza w m3/h to można tę prędkość wymiany zmniejszyć.

    Ja wiem, że teraz wszyscy czują się w obowiązku wyrazić swoje zdanie na
    temamt tego, czy zimą na K2 należy wchodzić z tlenem, czy bez tlenu.
    Jednak w przypadku wentylacji chałupy, nie o zawartość tlenu w kilogramie
    powietrza chodzi.

    Jarek

    --
    Pokojów nigdy się nie przewietrza,