    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Popękany tynk cementowo-wapienny
    Date: Wed, 16 Sep 2009 11:58:29 +0200

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:981cb19b-aa09-4e07-92fe-

    >Więc jak to jest? Chronią pupę własną czy faktycznie gęsta siatka
    >"pajączków" to standard przy wykonaniu tynku cem-wapn?

    Patrzac jak to u mnie bylo, to takie pekniecia jak mowisz pojawialy sie
    tylko i wylacznie w miejscach, gdzie z jakichs powodow punktowo szlo duzo
    zaprawy. Ale bylo to w dniu po zarzuceniu drugiego dnia nakladali szlichte
    czy jak to sie tam nazywalo i calosc zacierali bez sladu. Gruba warstwa
    tynku zdaje sie musi najpierw zwiazac i takie pekniecia zaciera sie pozniej.
    To jak zauwazylem jedyna przyczyna takiego stanu. Natomiast co do pekniec w
    ogole to istotnie zauwazam cos takiego u siebie rowniez, ale tylko kiedy
    sciana jest mokra. Odznaczaja sie jakby kolejne pustaki a w miejscach
    zaprawy jakby byly pekniecia. Widoczne to jest tylko po namoczeniu sciany
    przez deszcz np., na sucho nie widac nic. To pewnie skutek grubszej warstwy
    tynku w miejscach spoin i niejednakowego odsaczania wody z zaprawy przez
    niejednorodna sciane.

    Pozdro.. TK