  • Data: 2009-09-21 07:42:21
    Temat: Re: Popękany tynk cementowo-wapienny
    Od: czupakabra <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Wrz, 21:05, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wal tu, my tu czesto wymieniamy sie producentami i nikt z tego tragedi nie
    > robi. Sluzy nawet oglowi, bo amatorzy ucza sie od specjalistow, o ile zechca
    > dzielic sie wiedza. :-)
    > mail: tomaszko44 malpa poczta.fm

    > U mnie, mam na mysli oferty w sklapach/skladach/hurtowniach. Nie zajmuje sie
    > tym zawodowo tylko amatorsko we wlasnym domu, wiec jestem tzw. jelen. :-)
    > Poza gipsami typu: Akrylpuc, Stabil, Gipsar, czy stary jak swiat Cekol, jest
> [...]

    Witaj

    Jeżeli chodzi o gładzie wapienne to mogę polecić quick-mix, ale nie
    chodzi tu o producenta ale o sam materiał jakim jest wapno. Większość
    z nas na tynki cement-wapienne daje gładzie gipsowe bo najcześciej nie
    wiemy że istnieje coś innego-lepszego. Zalety wapna to nie tylko część
    wykonawcza: np. bez szlifowania, dłuższe schnięcie-łatwiejsza
    obrabialność, ale i czysto użytkowe - "wapno" nie dopadnie z sufitu
    jak często dzieje się z gipsem na betonie (wapno pracuje z podłożem) -
    w lecie troje moich znajomych naprawiało sufity gipsowe po 3-5 latach
    mieszkania), wysoka odporność mechaniczna, można je fakturować,
    sprzedawane są różne uziarnienienia - czyli nie tylko super gładź ale
    i delikatna struktura. Wapno wchłania ale co ważniejsze oddaje wilgoć
    bez szkód dla ściany, ma wysokie pH co uniemożliwia wzrost alergenom
    takim jak grzyby/pleśnie, glony. Argument dla "ekologów" - wapno jest
    produktem pozyskiwanym naturalnie

    pozdrawiam
    Sebastian