    From: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Date: Wed, 5 Jan 2011 12:25:13 +0000 (UTC)

    > rżną to na kawałki od rana do wieczora aż cała okolica huczy. Do kotła
    > zakładają i tak ruszta i tym palą na przemian z węglem.
    > Ale jak przyjdzie do rozmowy to oni przecież mają kocioł na ekogroszek ze
    > sprawnościa 70-80% każdy :)

    To najgłupsza rzecz jaką można zrobić ..

    Kupić piec na ekogroszek z podajnikiem za 6000-8000tys zł i palić nim na
    ruszcie awaryjnym ...

    Nowoczesne piece na ekogroszek mają sprawność około 80-88% ...

    Nowoczesne piece mają sterowniki PID , gdzie elektronika sama dobiera
    optymalane warunki pracy ...
    Wtedy jest mniej "zabawy" z ustawieniami bo elektronika sama się tym zajmuje.

    U mnie dużego wyboru nie ma. Albo ogrzewanie prądem albo węglem.
    Butla LPG ani butla z olejem nie wchodzi w rachubę ...

    Gaz ziemny nie jest wszędzie dostępny ...

    Nie wiem po co wogóle ta dyskusja. Palenie węglem jest problematyczne i ma
    swoje wady. Jedyną zaletą jest najniższy koszt wytworzenia 1GJ oraz możliwość
    stosowania różnego opału (ekogorszek , miał , w niektórych dodatkowo można
    łączyć z peletem lub owsem ..)

    Ja w moim przypadku nie widzę alternatywy ..

    Ja planuję kupować opał w lato , jak będzie suchy i najtańszy ...