  • 11. Data: 2009-04-06 10:50:41
    Temat: Re: Poszukuje spawarki :-)
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Dostalem wytyczne co do spawarki jakij poszukuje:
    > - max elektroda 3,25

    ok

    > - natezenie w okolicach 170-200A aby w/w elektroda nie "smarkala" po
    > spawanym
    > materiale, a gladko sie rozkladala i topila spawany material (ciecie
    > rurek - slupki
    > ogordzeniowe)

    Zartujesz... Ja z zakresu 160A wykorzystuje max 7/10. Powyzej
    to elektroda przepala material na wylot.

    > - ciaglosc pracy - przy spawaniu kilku(nastu) przedmiotow elektroda 2 do
    > 3,25mm by
    > nie bylo przestoi (spawarka sie nagrzewa "topik" i trzeba czekac az
    > odpocznie by dalej
    > spawac)

    Sa jakies takies wytyczne, ale jeszcze mi sie nie zdazylo robic przerw
    kiedy ich nie chcialem.
    Najdluzsze, co spawalem, to 30 cm szew pomiedzy blacha 10 a blacha 8 i za
    chwile drugi.
    W mojej spawarce caly czas zasuwa wentylator, a ograniczenia
    na prace/oodpoczynek sa chyba zawyzone.

    pozdrawiam
    pluton

  • 12. Data: 2009-04-06 11:02:41
    Od: galus <b...@l...pl>

    pluton (z...@p...onet.pl) napisal(a):

    > ok

    > Zartujesz... Ja z zakresu 160A wykorzystuje max 7/10. Powyzej
    > to elektroda przepala material na wylot.

    Jesli dostalem taka wytyczna 170-200A to albo spawarki ktore uzytkowal moj znajomy
    mialy zawyzone natezenie proadu na elektrodzie (wcale nie byly to 160A a tylko
    nazwa) albo mojemu majstrowi sie cos pokrecilo :-)
    Chodzi o to, ze przy 170A elektroda 3,25 ma wlasnie topic na wylot (z tego co
    zrozumialem jego instrukcje) moze nie calkowicie tak by nie dalo sie tego opanowac i
    pospawac material (lekkie dotkniecie robi dziure na wylot), ale lekko roztapiac
    podloze
    i wzmacniac "szew" - scalac go z lutowanym roztopionym materialem, a nie tylko
    nakladac na "zimny" material tworzac dwa oddzielne ciala sklejone zamiast jednego.

    Szczerze powiem ze jestem typowym gryzipiorkiem, a nie spawaczem wiec pytam na
    grupie i szukam sprzetu wg. wytycznych swojego znajomego fachowca.

  • 13. Data: 2009-04-06 13:21:27
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "galus" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    2...
    > jest OT to najmocniej przepraszam, ale ciezko w polskim usenecie o grupy
    > gyskusyjne
    > o spawarkach ...
    >
    > szukam sprawdzonej spawarki do uzytku domowego, glownie ma pracowac przy
    > wykonczeniu domu i drobnych robotach na podworzu (trzepak, siatka - slupki
    > ogrodzeniowe itd...)
    >
    > znalazlem na allegro wsrod calej watahy podobnego sprzetu cos takiego:
    > http://www.allegro.pl/item603003834_nsg_270_spawarka
    _transf_einhell_f_v_
    > 2l_gw_od_pajm.html
    >
    > Moze zamiast firmy Einhell znawcu doradza inna, lepsza zywotniejsza?
    > Co proponujecie?

    Kup sobie maga 1501 z Bestera. Oprócz cięcia pospawasz wszystko przy domu z
    dziecinną łatwością i wręcz z przyjemnością. Drut samoosłonowy nieco droższy
    ale nie wymaga gazu i pięknie spawa nawet małym prądem no i raczej nie ma
    przestojów.
    Alternatywa to inwerter, ale przy małych spawareczkach licz się z częstymi
    przestojami zwłaszcza przy elektrodzie 3,2
    Jeśli chcesz, sprzedam Ci swojego transformatorowego rockwortha 130A za 150
    zł. Ma rok i spawał może z 6 razy.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-04-06 14:18:53
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja mam Rockwortha AIRW 160 i spokojnie spawa 3,25 mm.
    IMO grubsza elektroda w domowych zastosowaniach nie jest wogóle potrzebna.
    Ja najczęściej spawam 2 lub 2,5 mm.
    Z tym skracaniem elektrody to jakaś bzdura. Co ma dlugość elektrody do prądu
    spawania?
    Jeżeli, jak piszesz nie umiesz spawać to inwerterówka będzie najlepsza, bo
    dużo łatwiej się spawa niż transformatorową, łuk się zapala łatwiej i jest
    stabilniejszy. Na początku przygotuj 5 kilo złomu i poćwicz.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-04-06 14:21:17
    Od: galus <b...@l...pl>

    Jackare (...@s...uk.de.pl) napisal(a):

    > Kup sobie maga 1501 z Bestera. Oprócz ciecia pospawasz wszystko
    > przy domu z dziecinną latwością i wrecz z przyjemnością. Drut
    > samooslonowy nieco drozszy ale nie wymaga gazu i pieknie spawa
    > nawet malym prądem no i raczej nie ma przestojów.
    > Alternatywa to inwerter, ale przy malych spawareczkach licz sie z
    > czestymi przestojami zwlaszcza przy elektrodzie 3,2
    > Jeśli chcesz, sprzedam Ci swojego transformatorowego rockwortha
    > 130A za 150 zl. Ma rok i spawal moze z 6 razy.

    Dzieki sliczne za jakas inowacyjnosc wprowadzona do watku, a wracajac do tematu
    to- czym tak naprawde rozni sie spawarka transwormatorowa od tej inwerterowej
    procz sposobu zasilania?

    Co do Twojej oferty sprzedazy poczytam o niej i dam znac.

  • 16. Data: 2009-04-06 14:27:46
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > z dziecinną łatwością i wręcz z przyjemnością. Drut samoosłonowy nieco
    > droższy ale nie wymaga gazu i pięknie spawa nawet małym prądem no i raczej

    Naprawde bez gazu ? jaki daje szew ? Ile kosztuje ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 17. Data: 2009-04-06 14:59:24
    Od: galus <b...@l...pl>

    pluton (z...@p...onet.pl) napisal(a):

    > Naprawde bez gazu ? jaki daje szew ? Ile kosztuje ?
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    znalazlem takie druciki - cena faktycznie niewielkiej roznicy
    http://www.allegro.pl/search.php?string=drut+samoos%
    C5%82onowy&buy=0&new=
    0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0&order=p
    samooslonowy - 4grosze / gram drutu

    http://www.allegro.pl/search.php?string=drut+spawaln
    iczy+-samoos%C5%
    82onowy&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0&o
    rder=p
    zwykly - 1grosz / gram drutu

  • 18. Data: 2009-04-06 15:02:08
    Od: galus <b...@l...pl>

    Jacek (m...@w...pl) napisal(a):

    > Ja mam Rockwortha AIRW 160 i spokojnie spawa 3,25 mm.
    > IMO grubsza elektroda w domowych zastosowaniach nie jest wogóle
    > potrzebna. Ja najcześciej spawam 2 lub 2,5 mm.
    > Z tym skracaniem elektrody to jakaś bzdura. Co ma dlugośc
    > elektrody do prądu spawania?
    > Jezeli, jak piszesz nie umiesz spawac to inwerterówka bedzie
    > najlepsza, bo duzo latwiej sie spawa niz transformatorową, luk sie
    > zapala latwiej i jest stabilniejszy. Na początku przygotuj 5 kilo
    > zlomu i pocwicz. Jacek

    ja raczej bede spawal rzadko, a uczyc sie mam na czym wiec spokojna glowa - dzieki
    za rade
    sprzet musze kupic jako swoj wklad w warsztat (od spawanie beda inni) moje zadanie
    to kupic jak najlepsze za jak najmniejsze pieniadze, zbadac rynek i sprawdzic opinie
    uzytkownikow - zgodnie z powyzszymi pytam wiec na grupie ...

  • 19. Data: 2009-04-06 15:56:45
    Temat: Re: Poszukuje maila do Jackare
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości

    > Jackare

    Jaki jest mail do Jackare?
    Niech ktoś mi prześle na mój adres, albo Jackare niech się odezwie :)

    Pozdrawiam Michał

  • 20. Data: 2009-04-06 17:48:00
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    To jeszcze ja swoje 3 grosze.
    Miałem spawarę transformatorową "zrób to sam", która ważyła prawie 100 kilo
    i każda robota typu spawanie przy płocie albo nie daj Boże na strychu to
    była katastrofa transportowa ;-)
    Potem kupiłem transformatorówkę Powerbosh (cokolwiek to znaczy, nie ma
    związku z Bosch i jest skosnookie). Duużo lżejsza i dawała radę ale przy
    dłuższym spawaniu termik wyłączał no i noszenia na dalsze fuchy nie nadawała
    się specjalnie (chyba, że dla Pudziana).
    Ostatecznie mam tego AIRW160 i krótko mówiąc polecam.
    Jacek