    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Date: Wed, 7 Sep 2022 16:22:15 +0200

    2022-09-07 o 15:53 +0200, FEniks napisał:
    > Chodzenie w butach to tylko jeden mały element rozwoju cywilizacji.
    > Bez sensu jest krytykować akurat tylko ten element. Może w ogóle
    > rozwój cywilizacyjny Ci się nie podoba? Wtedy to zaczyna się robić
    > zupełnie inna dyskusja.

    Czy mi się podoba czy nie jest tu zupełnie bez znaczenia, i bynajmniej
    żadna krytyka z mojej strony nie ma tu miejsca. Wskazywałem tylko, że
    prześmiewcze "kiedyś normalnie było bez butów" Sebastiana jest
    niezupełnie trafionym argumentem, bo te buty to rozwiązanie na problem,
    który poniekąd same stworzyły.

    Podobnie jest np. z samochodami. Fajna sprawa: można się przemieszczać
    szybko, daleko i samodzielnie... ale kosztem rozleniwienia. Teraz wielu
    ludzi bez wahania sięga po kluczyki by podjechać kilometr do
    warzywniaka po kilogram jabłek. To również pociągnie za sobą
    długofalową regresję ewolucyjną. Czy to dobrze czy źle? Nie wiem. To
    zależy od tego, jaka przyszłość nas czeka za 100, 1000 czy 10'000 lat.

    Mateusz