    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    <tf5l99$3lr36$2@dont-email.me> <tf7gvf$n25$1@gioia.aioe.org>
    <631773cc$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <tf81as$1sns$1@gioia.aioe.org> <tf82el$bk0$5$Cav@news.chmurka.net>
    <tf8562$1j66$1@gioia.aioe.org> <tf861h$3vpo6$1@dont-email.me>
    <tf9ijs$tah$1@gioia.aioe.org> <tf9lau$6hir$1@dont-email.me>
    <tf9uvl$1std$1@gioia.aioe.org> <tfa1im$7lf8$1@dont-email.me>
    <tfa2sg$18m8$2@gioia.aioe.org>
    <6318a23f$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <tfa9en$1mho$2@gioia.aioe.org>
    Date: Wed, 7 Sep 2022 17:08:51 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Czy mi się podoba czy nie jest tu zupełnie bez znaczenia, i bynajmniej
    > żadna krytyka z mojej strony nie ma tu miejsca. Wskazywałem tylko, że
    > prześmiewcze "kiedyś normalnie było bez butów" Sebastiana jest
    > niezupełnie trafionym argumentem, bo te buty to rozwiązanie na problem,
    > który poniekąd same stworzyły.

    Ludzie na ogół wyobrażają sobie naszą przeszłość nieco inaczej. Póki
    nasi przodkowie biegali po sawannie, mogli boso. Bo podłoże do tego
    zdatne. Ale gdy postanowili się wybrać na pustynię, czy inne skaliste
    tereny, lub gdy poczęli dłubać w ziemi wśród wystających korzeni,
    sporządzili sobie sandały lub jakieś łapcie. Na organiczną ewolucję
    stóp naszych wpływ te działania miały niewielki.

    > Podobnie jest np. z samochodami. Fajna sprawa: można się przemieszczać
    > szybko, daleko i samodzielnie... ale kosztem rozleniwienia.

    Czy lenistwo jest dziedziczne? Czy zapisuje się w genach? Jak się
    ma do doboru naturalnego -- jest preferowane, czy wręcz przeciwnie.
    Ktoś dawno temu zauważył, że lenistwo jest najważniejszym motorem
    pchającym ludzi do pracy nad nowymi wynalazkami. Tu też można spytać,
    co jest dobre, a co złe. Czy chcemy rozwoju cywilizacji? W jakim
    kierunku? A może lepiej dążyć do regresu, by niczym rak pustlnik
    złożyć kibić w znalezionej na śmietniku muszli i przestać się
    czymkolwiek interesować?

    Jarek

    --
    Nasi przodkowie na mchu jadali.