  • Data: 2021-09-21 01:46:22
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 21 September 2021 at 01:16:08 UTC+2, adam wrote:
    > Kiedy się budowałem to pompy ciepła były od cholery drogie. Teraz mam
    > już dość szuflowania węgla i zastanawiam się nad taką pompą. Ogrzewanie
    > mam mieszane, jakieś 2/3 powierzchni grzeją kaloryfery, a 1/3 - podłogówka.
    >
    > Ma ktoś? Jeśli tak to proszę o spostrzeżenia. Z opisów to pięknie
    > wszystko wygląda, ale ciekawy jestem jak jest w praktyce.
    Pompa ciepła hałasuje nocą, jak nie lubisz spać, bo jest to doskonałe rozwiązanie.

    A gdy nadejdą srogie mrozy to się parownik oblodzi i pompa wyłączy.

    Szuflowanie węgla będzie wkrótce zakazane.

    Bez obladzania masz gdy temp w nocy na polu +5 C, czyli dzisiaj
    a już w listopadzie masz lód w parowniku, który działa jak izolator wymiany ciepła
    i możesz rozmrażać, polewać gorąca wodą, ale tego nie zmienisz, że pompa jest dobra
    na dodatnie temperatury.