eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły.... › Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    Date: Mon, 15 Nov 2010 22:42:24 +0100

    news:op.vl78atas1cvm6g@linux-rj.dom...

    > Podałem mu sposób na pozbycie się tego nap róznicowego, można to

    Tyle, że ten sposób może doprowadzić do jego śmierci.

    > Nieprawda, wodna wcale nie ma pewnego połączenia galwanicznego.

    To wytłumacz to tym, co piszą rozporządzenia i normy i zezwalają na
    wykorzystanie tych instalacji jako uziemienia.
    Potytaj sobie:
    ROZPORZNDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    (Dziennik Ustaw z 12 kwietnia 2002r, 75 poz. 690) z późniejszymi zmianami z
    2003r, 2004r, 2009r.
    Przeczytaj sobie dokładnie paragraf 184 punkt 2

    Co do połączeń idealnych to nie ma ich w ogóle. Nawet połaczenia grubych
    przewódów miedzianych nie są idealne. Tyle, ze połączenia rur wodociągowych
    zapeniają bezpieczeństwo, a żeliwne rury kanalizacyjne już nie.

    > Ale on tego nie może zrobić, a elektryk nie zrobił.

    Jackare ma dużo więcej pojęcia na ten temat od Ciebie. Kwestią jest tylko,
    żeby mu się idało dostać do tej cholernej, żeliwnej rury.

    Reasumując są dwa przypadki skąd się bierze ta róznica potencajałów:

    Pierwszy przypadek to któryś z sąsiadów połączył PEN z rurą wodną, a sam PEN
    ma przerwę, przez co prąd płynie przez rurę, a na tej rurze powstaje spadek
    napięcia. Wartość tego spadku napiecia względem rury kanalizacyjnej może
    powodować to kopanie.

    Drugi przypadek to kiedy u któregoś z sąsiadów jest przebicie lub upływnośc
    do rury kanalizacyjnej. Tu także powstaje niebezpieczna różnica potencjałów.

    Jedyny sposób aby się pozbyć problemu i zagrożenia dla obydwu przypadków to:
    Wypier.....ć z gniazda w łazience mostek pomiędzy przewodem N, a bolcem.
    Połączyć bolec ochronny z rurą wodną oraz rurą kanalizacyjną tworząc w ten
    sposób miejscowe połączenie wyrównawcze, a jednocześnie zmieniając rodzaj
    sieci ochronnej z TN-C na TN-S.
    Innych, bezpiecznych rozwiazań nie ma.
    Choć może jest - wyprowadzić się ;)