  • 11. Data: 2011-01-10 18:58:53
    Temat: Re: Prąd w akwarium
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:igff5c$8dt$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > stare starwarsy były fajne. Ale startreka i zreszta nowych starwarsów nie
    > mogłem strawić - jakis nadmiar plasteliny i silikonu... I startreka nie
    > lubie -bardzo mnie to męczyło czytając książkę "fizyka podróży
    > międzygwizdnych" bo tam strasznie dużo nawiązan do tego było.

    Polecam Star Trek Entrprise - tak sie nazywa ostatni serial prequel serii
    oryginalnej, zmienia perspektywe

  • 12. Data: 2011-01-10 19:32:23
    Od: "WiesiekUMPC" <w...@p...onet.pl>

    - po wywaleniu już próbnik nie pokazuje fazy, ale non stop
    > pokazuje napięcie stałe - i tu zaczynają się schody. Tegp napięcia brak
    > tylko jak odłączę od kontaktu cały system przedłużaczy z głównego
    > gniazdka -
    > to logiczne.

    Ja jako elektryk nie bardzo rozumiem twojego wywodu na temat napięcia
    stałego.

    Mam takie pytania. Czy tam jest jakieś urzadzenie które ma przetwornik z
    prądu przemienneg na stały? Jak, z jakich materiaółow zbudowane jest
    akwarium?

    Czy mierzyłeś to napięcie stałe jakims miernikiem - woltomierzem?
    Podejrzewam że jest to jakieś stałe napięcie wywołane nagromadzonym
    ładunkiem statycznym. Takie napięcie jakie tworzyn sie przez pocieranie
    dwóch rzeczy. Może wytwarza się ten ładunego na skutek pracy jakiegoś
    urządzenia w akwarium.

    Wiesiek

  • 13. Data: 2011-01-10 20:20:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 16:49:48 +0100, Budyń napisał(a):

    > pl.rec.gwiezdne.wojny :-)

    NTG.
    pl.rec.star-trek :P

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2011-01-10 21:02:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    >
    > Mam takie pytania. Czy tam jest jakieś urzadzenie które ma przetwornik z
    > prądu przemienneg na stały? Jak, z jakich materiaółow zbudowane jest

    Przetworników jest cała masa - zasilacze.
    Ale na pl.rec.akwarium już ktoś to chyba wyjaśnił i otrzymałem wszystkie
    odpowiedzi - według niego fazer jest urządzeniem głupim, i wychwytuje
    najmniejsze prądy, pokazując je jako stały.
    Wskazania fazera są prawdopodobnie prądami indukowanymi przez masę
    przedłużaczy w szafce pod akwarium, które te prądy przenoszą się do wody w
    baniaku - to tłumaczy dlaczego dopiero odłączenie całego zasilania zeruje
    wskazania fazera, a odłączenie wszystkich urządzeń podpiętych do
    przedłużaczy nic nie daje.
    Również to tłumaczyło dlaczego po dotknięciu bolca prad znikał - z uwagi na
    bezbolcowy przedłużacz główny te prądy się zerują czy jakoś tak.

    > Czy mierzyłeś to napięcie stałe jakims miernikiem - woltomierzem?

    Bez przesady, najważniejsze że zlikwidowałem źródło przebicia 220, i teraz
    woda "nie kopie"
    Reszta chyba nie jest zagrożeniem.

    MS