  • 1. Data: 2011-01-09 19:50:07
    Temat: 10mm warstwa kleju czy wylewka?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    muszę położyć płytki tak, aby wyrównać do podłogi drewnianej, co oznacza
    grubość samej warstwy pod płytką 10mm (dokładnie 9,6mm ale wątpię w taką
    możliwą do uzyskania dokładność :-) )

    Płytki mają grubość 9,4mm, rozmiar 60x60.

    Podłoga jest równa, jest na niej wylewka samopoziomująca Cersanit CN72,
    nowe budownictwo, jest pewnie małe niebezpieczeństwo, że miejscami popęka.

    No i teraz zagwozdka - zrobić to klejem, czy lepiej wylewkę
    samopoziomującą ok. 5-6mm i na to klej 4-5mm?

    A jeżeli wylewka/klej - to jaka, aby nie była za droga (30m2 płytek do
    ułożenia, z czego pod ok. 5m2 będzie ogrzewanie podłogowe - maty grzewcze).

    Oglądam sobie np. stronę atlasa i wydaje się, że ten klej spełnia wymogi
    i będzie tańszy niż wylewka (chyba)
    http://www.atlas.com.pl/kleje-do-pytek/125641-atlas-
    plus.html
    aczkolwiek nie wiem czy się nadaje i czy jest sensowny i np.
    lepiej/bezpieczniej ten
    http://www.atlas.com.pl/kleje-do-pytek/125810-atlas-
    plus-mega.html
    albo jeszcze coś innego...

    Sierp

  • 2. Data: 2011-01-09 20:39:17
    Temat: Re: 10mm warstwa kleju czy wylewka?
    Od: "oporek" <o...@h...pl>

    > grubość samej warstwy pod płytką 10mm (dokładnie 9,6mm ale wątpię w taką
    > możliwą do uzyskania dokładność :-) )
    >
    > Płytki mają grubość 9,4mm, rozmiar 60x60.

    Taka większa terrakota? To byłby problem.

    > Podłoga jest równa, jest na niej wylewka samopoziomująca Cersanit CN72,

    Obstawiam jednak Ceresit, taki na gipsie, lub coś blisko.
    Przy większych płytkach, takich na przykład 600x600 mm, ale i deczko
    mniejszych, stosowałem większy ząbek, coś około 8 mm i nakładanie kleju i na
    podłogę i na płytkę. Trzeba tylko pilnować by ząbki były prostopadle
    czesane.

    > No i teraz zagwozdka - zrobić to klejem, czy lepiej wylewkę
    > samopoziomującą ok. 5-6mm i na to klej 4-5mm?

    Zdecydowanie klej.

> [...]
    plus.html
    > aczkolwiek nie wiem czy się nadaje i czy jest sensowny i np.

    Ja kleiłem takim w elastycznym worku o nie do końca zbrylonej fakturze za
    cirka 18 zł. W nazwie było chyba "1000". Także tym klejem wyrównałem
    uprzednio (dwie doby wcześniej) wylewkę betonową, bo trochę nierówno siadło
    w grubości 10 cm. W podłogówce już nie raz przypaliłem wrzątkiem (piec na
    paliwo stałe) i bynajmniej nie przez chwilę i ... i nic się nie dzieje, nie
    licząc odklejonego jedynego posiadanego progu i ten błąd montażowy kołkiem
    już dawno naprawiłem, co podgrzało i mnie, bo to jednak dziura, za którą
    rurki nie przepadają.

  • 3. Data: 2011-01-09 20:48:12
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-09 21:39, oporek pisze:

    > Taka większa terrakota? To byłby problem.

    to gres polerowany o rozmiarach 60x60cm

    ogrzewanie elektryczne, matami grzewczymi, ale na malej powierzchni
    (tylko w lazience). Fuga 1,5mm (moze epoksydowa, jeszcze nie wiem...
    podobno przy podłogówce niekoniecznie dobry pomysł - zdania podzielone :) )

    Sierp

  • 4. Data: 2011-01-09 21:15:01
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sierp" <s...@n...netgrr> wrote:

> [...]
    > lazience). Fuga 1,5mm (moze epoksydowa, jeszcze nie wiem... podobno przy
    > podłogówce niekoniecznie dobry pomysł - zdania podzielone :) )

    Jeśli faktycznie chcesz fugę epoksydową, to zapytaj kafelkarza czy takie kiedyś
    robił. Przede wszystkim przed fugowaniem należy zaimpregnować ten gres.
    Jeśli jednak by Ci to spartolił, to sąsiad czyścił fugi epoksydowe spirytusem
    99% i jakimś preparatem, chyba HG.
    Prawie zeszło.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-01-09 21:34:25
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-09 22:15, Bartek pisze:
    > Jeśli faktycznie chcesz fugę epoksydową, to zapytaj kafelkarza czy takie
    > kiedyś robił. Przede wszystkim przed fugowaniem należy zaimpregnować ten
    > gres.

    Jeszcze nie wiem czy chce bo troche o tym poczytalem, ale fuga bedzie
    jasna...
    Kusi odpornosc na wszystko, ale przeraza ze potem nie wyegzekwuje
    ewentualnych strat plytek... i boje sie, ze kazda ekipa powie "co, ja
    nie robilem?!" ;-)

    Sierp

  • 6. Data: 2011-01-09 21:41:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > (tylko w lazience). Fuga 1,5mm (moze epoksydowa, jeszcze nie wiem...

    Przy tak dużych płytkach i ogrzewaniu podłogowym, taka mała fuga to
    proszenie się o kłopoty.

    J.

  • 7. Data: 2011-01-09 21:55:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 22:34, Sierp <s...@n...netgrr> wrote:

    > Jeszcze nie wiem czy chce bo troche o tym poczytalem, ale fuga bedzie
    > jasna...
    > Kusi odpornosc na wszystko, ale przeraza ze potem nie wyegzekwuje

    E bezsensu, po co Ci ta odpornosc na wszystko? Fugi epoksydowe sa
    dobre w przemysle. W lazience chyba nie bedziesz wylewal smarow i
    olejow na te plytki ? :)

    To pisze ja, posiadacz fugi epoksydowej w jednej z malych lazienek
    (tylko przez to ze zonka sobie zazyczyla fuge z brokatem). Wyszlo
    bomba - robilem to pierwszy raz w zyciu (epoksydowa). Tylko ze ja
    mialem bardzo mala powierzchnie do zafugowania i wszystkie plytki/
    szczeliny *dokladnie* obkleilem tasma malarska i zaraz po fugowaniu ja
    odkleilem. Nie wyobrazam sobie robic tego inaczej!! W jednym miejscu
    mi "kapla" (za duze okreslenie - ot spadla przy okazji sciagania
    tasmy) taka malutenka kropeczka wielkosci 1/5 kropli wody. Nie
    zauwazylem tego, stwardnialo. Nawet bym tego nie zauwazyl tylko przy
    myciu kafli cos mi porwalo szmate;) *Zapomnij* o jakimkolwiek
    bezsilowym usunieciu tego. To jest poprostu twarde niczym diament, a
    trzyma sie plytki jakby w nia wroslo :) Jedyna mozliwosc zeby to
    usunac to szlifierka.

    Fugowanie bez dokladnego zakrycia plytek i na wiekszych powierzchniach
    wymaga naprawde zarypistego fachowca, ja bym chyba nikomu tego nie byl
    w stanie zlecic z obawy ze popsuje.

    Dlatego ja Ci radze jakas dobra markowa fuge cementowa - z jakimistam
    dodatkami antybakteryjnymi, jonami srebra, czy innymi grzybo-brudo-
    plesnio-bojczymi. Reszte plytek (w tym w drugiej lazience) fugowalem
    fuga cementowa z MAPEI - w tym jasnym bezem i po roku jest jak nowa -
    nie da sie jej niczym, czego uzywa sie w normalnej lazience zabrudzic,
    tzn. jezeli sie zbrudzi to szczoteczka i wszystko schodzi! Epoksydowa
    jest fajna jakbys np. chcial ja czyscic.. karcherem. Bedziesz? ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2011-01-09 22:00:14
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-09 22:55, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > olejow na te plytki ? :)
    >
    > To pisze ja, posiadacz fugi epoksydowej w jednej z malych lazienek

    wlasnie to wszystko co napisales juz czytalem :-)
    ale ja mysle glownie o przedpokoju, nie lazience, ale faktycznie chyba
    latwiej bedzie dac zwykla fuge, i najwyzej za kilka lat wymienic :)

    Sierp

  • 9. Data: 2011-01-09 22:04:05
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-09 22:41, Jarek P. pisze:

    > Przy tak dużych płytkach i ogrzewaniu podłogowym, taka mała fuga to
    > proszenie się o kłopoty.

    jakie w takim razie jest minimum
    Bo rozumiem, ze przy braku elektrycznego ogrzewania podlogowego 1,5mm
    jest OK?

    Sierp

  • 10. Data: 2011-01-09 22:18:10
    Od: "oporek" <o...@h...pl>

    > jakie w takim razie jest minimum
    > Bo rozumiem, ze przy braku elektrycznego ogrzewania podlogowego 1,5mm jest
    > OK?

    Też nie. Mam bezfugowo na ścianach, a w praktyce jakieś 1 mm i już przy
    klejeniu kłopoty. Wystarczyło kilka godzin po przyklejeniu i dało się
    zauważyć nierównomierne 'poduszkowanie' powierzchni. Do ściany rogi były
    doginane, a krawędzie w środkowej części mniej i nierównomiernie, co
    spowodowalo uskoki. Różne kleje były testowane i zjawisko zawsze
    występowało. Gres chiński. W rękach trudno było choć odrobinę nagiąć, a klej
    nie miał z tym problemów. Większa fuga optycznie ukryłaby taki defekt.