    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pralko-suszarka z pompę ciepła
    Date: Sun, 12 Nov 2023 09:10:26 +0100

    W dniu 29.10.2023 o 10:15, Cavallino pisze:

    > Trzeba się interesować, sprzątać, coś rozwijać i zwijać.
    > Robot interesuje się sam sobą i sprząta sam.
    > Do tego można go zabrać na wycieczkę na daczę.
    > Nieporównywalne.
    >
    > Różnica jak między telefonem na kabel, a komórką.

    Te robociki to zabawki, a nie kosiarki. Aby cokolwiek nimi zrobić to
    najpierw trzeba idealnie wyrównać teren i pousuwać wszelkie kamienie,
    progi, korzenie itd., a zanim się wpuści taką zabawkę na teren to trzeba
    skosić trawę normalną kosiarką no i zamontować przewód ograniczający
    obszar pracy robocika. Poza tym na tym terenie nie może być żadnych
    spadających gałązek z drzew.
    Tak więc trochę to zabieranie na wycieczkę to takie bajanie. Tym
    bardziej, że zaburza się robocikowi harmonogram prac (jeżeli jest to
    sprzęt bardziej inteligentny).

    Faktem natomiast jest, że kosiarki spalinowe to przeżytek. Sam używam
    kosiarki akumulatorowej Stiga z akumulatorami 5Ah 80V i nie zamieniłbym
    już jej na spalinową. Na jednym naładowaniu akumulatora jestem w stanie
    skosić ok. 500m2 Łącznie jednorazowo koszę ok. 2000m2 Zaś cała działka
    ma prawie pół hektara. Dwa akumulatory pozwalają mi praktycznie na
    nieprzerwane koszenie. Czasami trzeba poczekać ok. 15min na dokończenie
    doładowania kolejnej baterii. Gdybym miał 3 baterie i 2 ładowarki to w
    ogóle nie trzeba by było czekać.

    Dlaczego kosiarka, a nie traktorek przy tak dużym terenie? Ano dlatego,
    ze mam sporą ilość drzewek owocowych i krzewów. Traktorek w tym
    przypadku by nie wjechał.

    Ale jeżeli miałbym coś polecić to zdecydowanie kosiarkę marki Worx
    WG761E zasilaną 4 bateriami po 20V. Dostępne są baterie nawet 8Ah.
    Ten Worx choć tańszy od mojej Stigi to przewyższa Stigę pod każdym
    względem: jakości, funkcjonalności, obsługi itd.
    W przyszłym roku zamierzam właśnie kupić tego Worxa, a trochę narzędzi
    tej firmy już mam i akumulatorów także. Cenię sobie tę markę za
    funkcjonalność, ergonomię i jakość, a przede wszystkim jakość baterii.
    Posiadam kilka kompletów wkrętarek i zakrętarek, które są eksploatowane
    prawie codziennie z oryginalnymi bateriami już od 10 lat. Celowo
    napisałem "eksploatowane", a nie "używane", bo sprzęt używam do
    ciężkich, ekstremalnych prac, a nie amatorsko.
    Akumulatory Makity czy Boscha wytrzymywały mi po 2-4 lata. Dokupienie
    akumulatorów tych marek było porównywalne cenowo z zakupem kompletnego
    narzędzia z akumulatorami. Poza tym Makita i Bosch co trochę zmieniali
    standard akumulatorów i system jednego akumulatora szedł się je...ć.