eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się. › Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy
    nagrzewa się.
    Date: Mon, 26 Dec 2011 20:49:35 +0100

    On 2011-12-26 20:12, janusz_kk1 wrote:
    > Nie tak do końca on mierzy temp na zasilaniu podłogówki

    *NIE*. Ten termostat mierzy temperaturę chłodniejszej wody wracającej z
    instalacji. Lewa dolna rura doprowadzająca jest *gorąca* lewa gorna jest
    *ciepła*.

    >, tam w tym
    > kwadracie mosiężnym masz wymieszaną wodę przepchaną przez pompę podłogówki.
    > Możesz mu temp podnieść bo 30st to mało, max rozsądny to 45st.

    Jesli na wylocie mam 30 stopni to na wlocie do podłogowki mam wlasnie 40
    kilka.

    > Taa lubię takie uproszczenia, gdyby tak było to byłby on wpuszczony w
    > rurę w miejscu kolanka (a tak dokładnie to wuzetki),
    > wtedy byłby tam trójnik, pomiędzy zaworem a mieszaczem.

    > A czujnik jest dociśnięty do mieszacza na powrocie podłogówki

    *NIE*. Na wlocie goracej wody do mieszacza.

    > czyli
    > zawór ustala temp wody która składa się z dwóch strumieni, zasilania
    > z kotła i powrotu z podłogówki.

    To chyba ustala termostat i pompa a nie ten zawór, ale pewności nie mam.

    > Nie, to jest cieczowy termometr

    Jak juz pisałem wsio rawno czy to termopara czy mechanizm cisnieniowy.

    > Jak pompa podłogówki się wyłączy to zawór termostatyczny nadal jest
    > otwarty i robi ci
    > się mały obieg przez zawór pompę i z powrotem do kotła, a że tam masz 65st
    > to i ten obieg ci się tak nagrzewa.

    Co powoduje że pompa nigdy sie nie załączy bo termostat widzi
    temperaturę > 50C.

    > Spróbuj go dać na 1, jak nie pomoże to może jest uszkodzony?

    Nie wydaje mi się, po zamknieciu całkowitym pompa zaczyna zmieniać
    dźwięk wiec *coś* się dzieje i chyba zamyka.

    > w końcu przy 45st on powinien zamknąć dopływ wody i całość powinna
    > ostygnąć.

    Rzecz w tym że rura wchodząca do niego ma wysoką temperaturę, on jest
    metalowy i po minucie po drugiej stronie mam gorąco. Temperatura
    przenika przez przewodzenie metalowych elementow (wydaje mi się).
    Zaczynam się zastanawiać czy ktoś dobrze pomyślał, że kapilara jest taka
    długa - widocznie nalezy mierzyć temperaturę *daleko* a nie obok. Może
    jest po prostu za blisko miejsca pomiaru.

    > Druga rzecz to termostat pompy, jak on jest przylgowy to można próbować
    > go przestawić na koniec rozdzielacza od czoła i zamocować opaskami,
    > a w ogóle podnieść mu także temp.

    Niestety pod zatrzymaniu pompy całośc układu osiąga temperaturę > 50
    stopni i nie ma miejsca gdzie jest zimniej. Więc gdzie bym go nie
    przemiescił - nigdy już nie załączy pompy.

    > Brakuje mi tu jeszcze regulacji wg temp
    > w pomieszczeniach bo tak de fakto to pompa powinna być sterowana
    > termostatem pokojowym i wtedy by tych problemów nie było.

    Zegulację zrobie *kiedyś* samodzielnie, na razie obwody sa otwarte na
    maksimum bo nikt tam nie mieszka. Nie powinno to na nic wpływać i dla
    problemu wydaje mi się zbędne.