eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się. › Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy
    nagrzewa się.
    Date: Mon, 26 Dec 2011 22:26:10 +0100

    Dnia 26-12-2011 o 20:49:35 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > *NIE*. Ten termostat mierzy temperaturę chłodniejszej wody wracającej z
    > instalacji. Lewa dolna rura doprowadzająca jest *gorąca* lewa gorna jest
    > *ciepła*.
    Mylisz się na górze masz zasilanie podłogówki i on tą temp mierzy.

    > Jesli na wylocie mam 30 stopni to na wlocie do podłogowki mam wlasnie 40
    > kilka.
    Mylisz się jest odwrotnie, na górze masz zasilanie na dole powrót.
    Te nalepki są fabrycznie naklejone i one dobrze pokazują co jest gdzie,
    sam taki sam rozdzilacz robiłem ręcznie :)

    > *NIE*. Na wlocie goracej wody do mieszacza.
    Po raz kolejny się mylisz tam już nie ma gorącej wody tylko jest zmieszana
    ale nie wstrząsana :)

    > To chyba ustala termostat i pompa a nie ten zawór, ale pewności nie mam.
    No właśnie, dlatego nie kłóć się ze mną bo jak na razie to nie bardzo
    łapiesz jak to działa. To jest mieszacz z tzw podniesioną temp powrotu
    tzn że powrót z mieszacza do kotła CO jest zasilaniem podłogówki :)

    > Jak juz pisałem wsio rawno czy to termopara czy mechanizm cisnieniowy.

    > Co powoduje że pompa nigdy sie nie załączy bo termostat widzi
    > temperaturę > 50C.
    Dlatego wyrzuć go, on tam jest zbędny, wystarczy zawór mieszający na dole
    a pompę steruj termostatem pokojowym.

    --
    Pozdr
    JanuszK