eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProjekt indywidualny a wniosek o wydanie warunków zabudowy › Re: Projekt indywidualny a wniosek o wydanie warunków zabudowy
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projekt indywidualny a wniosek o wydanie warunków zabudowy
    Date: Sun, 19 Apr 2009 17:26:03 +0200

    Czarek pisze:
    > Cześć,
    >
    > zdecydowałem się na wykonanie indywidualnego projektu domu
    > jednorodzinnego. Działka na której chcę się budować, nie posiada planu
    > zagospodarowania, ale jest działką budowlaną, wszystkie okoliczne
    > działki są już zabudowane, dlatego nie sądzę żeby były problemy z
    > uzyskaniem warunków.

    To przyjrzyj się domom postawionym na okolicznych działkach i...
    będziesz wiedział czego możesz się spodziewać w wuzetce :-)

    > Mam jednak pytanie, jak pogodzić wniosek o wydanie warunków zabudowy, z
    > indywidualnym projektem? Problem jest tego rodzaju, że trudno robić
    > indywidualny projekt, nie wiedząc jakie zostaną wydane warunki zabudowy,
    > a trudno wpisać szczegółowe dane we wniosek (chociażby kubatura,
    > powierzchnia całkowita, maksymalna wysokość), nie mając projektu.
    > Wcześniej wydawało mi się oczywiste, że dane wpisane we wniosku mogą być
    > danymi "od...do", ale w urzędzie powiedziano mi, że mam wpisać dokładne
    > dane (których na ten moment nie posiadam).

    uzyskaj najpierw wuzetkę, a potem dostosujesz do niej projekt.
    U mnie wyznaczyli kąt nachylenia dachu, wysokość w kalenicy, szerokość
    ściany frontowej i zastrzegli, że dach nie może być w kolorze żółtym.
    Poza tym za bardzo nie wydziwiali, ale na tą bunagę czekałem dziewięć
    miesięcy.
    Nie narzucili jaichś drakońskich ograniczeń. Zaznaczyli jednak, że dom
    ma nawiązywać architekturą do okolicznej zabudowy. Ograniczeń co do
    kubatury raczej nie było.

    > Jak rozwiązać ten problem, żeby nie ograniczyć sobie zanadto pola
    > manewru przy projektowaniu domu?

    Wpisz ciut więcej, niż planujesz - powinni to potraktować jak
    ograniczenie od góry, mnie tak doradził projektant, który pomagał mi
    wypisywać wniosek. Jak dasz za mało, a oni Ci tyle wlepią, to masz
    problem, bo potem musisz się zmieścić :-).

    pozdrawiam
    robercik-us