  • 1. Data: 2009-04-19 11:47:04
    Temat: Projekt indywidualny a wniosek o wydanie warunków zabudowy
    Od: Czarek <...@...pl>

    Cześć,

    zdecydowałem się na wykonanie indywidualnego projektu domu
    jednorodzinnego. Działka na której chcę się budować, nie posiada planu
    zagospodarowania, ale jest działką budowlaną, wszystkie okoliczne
    działki są już zabudowane, dlatego nie sądzę żeby były problemy z
    uzyskaniem warunków.

    Mam jednak pytanie, jak pogodzić wniosek o wydanie warunków zabudowy, z
    indywidualnym projektem? Problem jest tego rodzaju, że trudno robić
    indywidualny projekt, nie wiedząc jakie zostaną wydane warunki zabudowy,
    a trudno wpisać szczegółowe dane we wniosek (chociażby kubatura,
    powierzchnia całkowita, maksymalna wysokość), nie mając projektu.
    Wcześniej wydawało mi się oczywiste, że dane wpisane we wniosku mogą być
    danymi "od...do", ale w urzędzie powiedziano mi, że mam wpisać dokładne
    dane (których na ten moment nie posiadam).

    Jak rozwiązać ten problem, żeby nie ograniczyć sobie zanadto pola
    manewru przy projektowaniu domu?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2009-04-19 12:04:49
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dane (których na ten moment nie posiadam).
    >
    > Jak rozwiązać ten problem, żeby nie ograniczyć sobie zanadto pola manewru

    Wpisz cokolwiek. Tak pi razy oko. Wpisz max ilosc metrow która chcesz miec/
    stać cię. Kubatuta tez tak na oko. Jak nie masz pojecia to spojrz na gotowe
    projekty. To gmina ma ci wydac warunki zabudowy i tam okresli minimalne,
    maxymalne wymagania. Jeszcze sie zdziwisz co potrafia wpisać ;-).
    Bedziesz sie martwił jak to bedzie kolidowało z twoimi wyobrazeniami o domu.
    I pamietaj ze co gmina to obyczaj. W jednej bedziesz wrogiem a w drugiej
    jakby mogli to by sami Ci zbudowali. Ot Polska.

  • 3. Data: 2009-04-19 12:16:36
    Od: Czarek <...@...pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:
    > Wpisz cokolwiek. Tak pi razy oko. Wpisz max ilosc metrow która chcesz miec/
    > stać cię. Kubatuta tez tak na oko. Jak nie masz pojecia to spojrz na gotowe
    > projekty.

    Pojęcie mam, tyle że przykładowo sama wysokość podobnych budynków to
    może być od 6 do 9 metrów - zależnie od kąta nachylenia połaci dachowych
    i wysokości ściany kolankowej. Podobnie z kubaturą - przy podobnej
    powierzchni może się znacznie różnić.

    Mówisz że lepiej wpisać więcej niż mniej? Tylko boję się, że jak wpiszę
    więcej, to w końcu nie będzie mnie stać na budowę, jak to co wpisałem
    będzie uwzględnione jako wartość minimalna w warunkach zabudowy. A znów
    jak wpiszę we wniosku minimalne wartości tego co bym chciał a oni to
    przyjmą jako maks dla decyzji, to się wybuduję, tyle że mniejsze niż
    potencjalnie bym mógł...

    > To gmina ma ci wydac warunki zabudowy i tam okresli minimalne,
    > maxymalne wymagania. Jeszcze sie zdziwisz co potrafia wpisać ;-).

    Nie strasz, nie strasz... ;) A co potrafią...?

    > Bedziesz sie martwił jak to bedzie kolidowało z twoimi wyobrazeniami o domu.
    > I pamietaj ze co gmina to obyczaj. W jednej bedziesz wrogiem a w drugiej
    > jakby mogli to by sami Ci zbudowali. Ot Polska.

    No tak, planów zagospodarowania nie ma, to jest urzędnicze hulaj dusza.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 4. Data: 2009-04-19 12:33:42
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Czarek <...@...pl> wrote:

> [...]
    > chciał a oni to przyjmą jako maks dla decyzji, to się wybuduję,
    > tyle
    > że mniejsze niż potencjalnie bym mógł...

    Myślę, że o wiele bardziej prawdopodobne są ograniczenia od góry niż
    od dołu, więc wpisuj raczej maksymalne wersje. Zresztą...
    oczywiście, że dom może mieć zarówno 5m jak i 10 wysokości i póki
    nie masz projektu, nie wiesz jeszcze ile będzie miał dokładnie, ale
    jakieś ogólne założenia (parterowy czy z poddaszem użytkowym, dach
    raczej stromy, czy raczej łagodny, wielka hałupa na 6osób, dwa
    samochody, kosiarkę i komplet rowerów, czy tez ekonomiczny domek
    100m2 PU) z całą pewnościa już masz porobione. Więc do tych założeń
    dodaj jeszcze profilaktycznie ze 20% "zapasu", bo jak wraz z
    architektem usiądzieci i zaczniecie kombinować jak pogodzić "nieduży
    domek, najwyżej 140m2" z "ale na parterze MUSI być łazienka,
    koniecznie z oknem, warsztat, duża kuchnia, spiżarnia (też z oknem)"
    i jeszcze parę takich, to okaże się, że ze 140m zrobi się
    niewiedzieć kiedy 200 i nijak nie będzie chciało być mniej (co miało
    miejsce w przypadku mojego projektu :-) )

    > Nie strasz, nie strasz... ;) A co potrafią...?

    Np. prikaz robienia dachu w konkretnym stylu i kolorze, pod ściśle
    określonym kątem.

    J.

  • 5. Data: 2009-04-19 12:45:05
    Od: Czarek <...@...pl>

    Jarek P. wrote:
    > Myślę, że o wiele bardziej prawdopodobne są ograniczenia od góry niż od
    > dołu, więc wpisuj raczej maksymalne wersje.

    O, to cenna informacja.

> [...]
    > niewiedzieć kiedy 200 i nijak nie będzie chciało być mniej (co miało
    > miejsce w przypadku mojego projektu :-) )

    A powiedz, Ty występowałeś o warunki zabudowy? Jak zostały określone
    podstawowe parametry - były ograniczone od strony minimum i maksimum,
    czy było określone tylko maksimum? Ja wiem że to co dostali inni, a to
    co dostanę ja to dwie różne sprawy, ale jestem ciekaw, jak wogóle
    wygląda tego rodzaju dokument dla domu jednorodzinnego, a nie udało mi
    się znaleźć nic w sieci...

    > Np. prikaz robienia dachu w konkretnym stylu i kolorze, pod ściśle
    > określonym kątem.

    A niech to... jak każą inny niż czerwony, żona gotowa kazać sprzedać
    działkę. ;>

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 6. Data: 2009-04-19 13:50:41
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wlasciwie niewiele sie roznily. Ale jak byk stala linia zabudowy- 15 m od
    > drogi, min i max nachylenie dachu-oczywiscie ma byc czerwony ibroń Boże
    Wysokosc budyku do 8m. Pow biologicznie czynnej dzialki iles tam % ale przy
    moich 40 arach nie ma to znaczenia.
    Podsumowując mi plan nie bruździł. Na szczescie buduje sie poza granica
    parku krajobrazowego i strefa ochrony konserwatorskiej bo wtedy mialbym
    dluzsza przeprawe.

  • 7. Data: 2009-04-19 15:26:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czarek pisze:
> [...]
    > zagospodarowania, ale jest działką budowlaną, wszystkie okoliczne
    > działki są już zabudowane, dlatego nie sądzę żeby były problemy z

    To przyjrzyj się domom postawionym na okolicznych działkach i...
    będziesz wiedział czego możesz się spodziewać w wuzetce :-)

> [...]
    > danymi "od...do", ale w urzędzie powiedziano mi, że mam wpisać dokładne
    > dane (których na ten moment nie posiadam).

    uzyskaj najpierw wuzetkę, a potem dostosujesz do niej projekt.
    U mnie wyznaczyli kąt nachylenia dachu, wysokość w kalenicy, szerokość
    ściany frontowej i zastrzegli, że dach nie może być w kolorze żółtym.
    Poza tym za bardzo nie wydziwiali, ale na tą bunagę czekałem dziewięć
    miesięcy.
    Nie narzucili jaichś drakońskich ograniczeń. Zaznaczyli jednak, że dom
    ma nawiązywać architekturą do okolicznej zabudowy. Ograniczeń co do
    kubatury raczej nie było.

    > Jak rozwiązać ten problem, żeby nie ograniczyć sobie zanadto pola
    > manewru przy projektowaniu domu?

    Wpisz ciut więcej, niż planujesz - powinni to potraktować jak
    ograniczenie od góry, mnie tak doradził projektant, który pomagał mi
    wypisywać wniosek. Jak dasz za mało, a oni Ci tyle wlepią, to masz
    problem, bo potem musisz się zmieścić :-).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 8. Data: 2009-04-19 17:51:25
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    robercik-us pisze:
    > Czarek pisze:

    [...]

> [...]

    [...]

    > uzyskaj najpierw wuzetkę, a potem dostosujesz do niej projekt.
    > U mnie wyznaczyli kąt nachylenia dachu, wysokość w kalenicy, szerokość
    > ściany frontowej i zastrzegli, że dach nie może być w kolorze żółtym.

    O liczbie kondygnacji pamiętaj, poddasze użytkowe/nieużytkowe,
    podpiwniczenie (z tym raczej nie ma problemu), funkcja zabudowy:
    mieszkalna, usługowa w części, np. sklepik w parterze, letniskowa w
    części lub zakwaterowanie turystyczne ;), powierzchnia zabudowy 80 %
    pow. działki ;), nieraz rodzaj ogrzewania wpisują, tzn. na jakie
    paliwo: ekogroszek, gaz itp., spotkałem się też z ograniczeniem do
    min. wycinki drzew na działce - jak są (bo jak później 1m od elewacji
    rośnie sobie drzewo to tak średnio), mogą też - o co spierałem się z
    Krzemo, wpisać poziom zero nad poziomem terenu ;)

    To tak co przyszło mi do głowy.

  • 9. Data: 2009-04-19 18:43:03
    Od: M <M...@w...pl>

    Czarek pisze:

    > Mówisz że lepiej wpisać więcej niż mniej? Tylko boję się, że jak wpiszę
    > więcej, to w końcu nie będzie mnie stać na budowę, jak to co wpisałem

    Wpisz więcej, najwyżej się zgodzą a ty w ramach tego możesz zrobić
    mniej. Jakby co, to ci obetną - więc po co masz od razu na wstępie sam
    obcinać. Tylko bez przesady - nie wpisuj 10-piętrowego bloku, tylko
    realnie taki dom, jak chcesz.

    M.

  • 10. Data: 2009-04-19 19:13:08
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Czarek <...@...pl> wrote:

> [...]
    > określone
    > podstawowe parametry - były ograniczone od strony minimum i

    Ja nie miałem tego problemu, co Ty, bo na moim terenie jest plan,
    ale tak, o warunki zabudowy (które w tym moim przypadku nazywały się
    po prostu "wypis z miejscowego planu zagospodarowania) wystąpiłem
    jeszcze przed zakupem działki, żeby wiedzieć, czego się spodziewać.
    W moim jest określona maksymalna ilość kondygnacji naziemnych,
    maksymalna wysokość budynku oraz z powodu, że obszar jest terenem
    ochronnym pobliskich wodociągów, jest tez u mnie określona minimalna
    powierzchnia biologicznie czynna (czyli niezabudowana niczym,
    uwzględniając równiez chodniki, podjazdy itp.), która musze
    zostawić, zakaz stosowania POŚ i tym podobne. U Ciebie może być
    totalnie inaczej.
    Ale jedna sprawa jest niemal pewna: jak wystąpisz o WZ, inspektor je
    wydający niemal na 100% dostosuje je do już wydanych pozwoleń na
    domy sąsiednie. Więc po prostu rozejrzyj się po okolicy i wszystko
    będzie jasne :-)

    J.