  • 1. Data: 2009-04-19 09:28:02
    Temat: Wkład kominowy Marywil a Bolesławiec?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Do kominka nastawiałem się na komin Bolesławiec. Mój dostawca
    materiałów budowlanych jednak Bolesławca nie prowadzi, namawia mnie
    natomiast na komin Marywila i kusi sporą obniżką marży jeśli kupię u
    niego i to.
    Z poszukiwań wychodzi mi, że te kominy są porównywalnej klasy, ale o
    ile Bolesławca wszyscy chwalą, tak n/t Marywila znalazłem jedynie
    kilka opinii osób, które napisały, że mają. Może ktoś zna temat i
    napisze coś więcej?

    Druga rzecz: czy kupić samą kamionkową rurę i obudować ją cegłą
    pełną, czy szarpnąć się na pełny system kominowy: kamionkowa rura
    plus keramzytobetonowa obudowa? Co się bardziej kalkuluje cenowo, co
    jest lepsze użytkowo i wykonawczo?
    W projekcie ten kominkowy komin mam zbudowany z cegły pełnej. W
    zasadzie mi to pasuje, bo zbudowałbym go z jakiejś ładnej cegły i
    tak zostawił jako rustykalny element wnętrza ale z drugiej strony
    ten keramzytobeton też by mógł być, zawsze go mogę okleić płytkami
    elewacyjnymi imitującymi cegłę "średniowieczną" (płytki elewacyjne
    "Milano" mi się marzą). Przy tej obudowie systemowej troche lżejszy
    komin wyjdzie na dachu, ale z drugiej strony... sam nie wiem.

    J.