  • 1. Data: 2009-04-19 15:19:25
    Temat: Mieszkania na wynajem w domu...
    Od: "SuperHolowanie.pl" <info_wytnij to_@SuperHolowanie.pl>

    Witam

    mam działkę w centrum miasta i chcę zbudować dom z kilkoma niedużymi
    mieszkaniami na wynajem. Czy ktoś może mi powiedziec jak to wygląda z punktu
    osobnego adresu na każde mieszkanie oraz osobnych liczników itp? Chodzi mi o to
    aby każde mieszkanko miało swój adres, skrzynkę pocztową, media itp. Czy da się
    to jakoś załatwić i jak oraz jakie to mogą być dodatkowe koszyt w stosunku do
    domu o takiej samej powierzchni?

    Pzdr

  • 2. Data: 2009-04-19 16:26:14
    Temat: Re: Mieszkania na wynajem w domu...
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 17:19:25 +0200, SuperHolowanie.pl napisał(a):

> [...]
    > to jakoś załatwić i jak oraz jakie to mogą być dodatkowe koszyt w stosunku do

    Najlepiej i najprościej będzie tak:
    - budujesz dom _jednorodzinny_
    - pokoje ustawiasz sobie tak, zeby dalo sie z tego zrobic osobne mieszkania
    (nikt nie zabrania miec osobnej kuchni i lazienki w pokoju)
    - do kazdego pokoju robisz osobny licznik na wode i prąd (najlepiej na
    monety, nie zartuje)
    - w NB zglaszasz zakonczenie budowy domu _jednorodzinnego_
    - rejestrujesz DG pod nazwą "wynajem pokoi gościnnych" i jako siedzibe
    podajesz ów dom
    - "gościom" pokoje wynajmujesz na wynajem czasowy, tak jak pokoje w hotelu;
    plus jest taki, ze nie obejmuje ich zadne prawo lokatorskie i w kazdym
    momencie mozesz ich z pomoca policji usunac

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-04-19 18:10:27
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    scream pisze:

    > Najlepiej i najprościej będzie tak:
    > - budujesz dom _jednorodzinny_
    > - pokoje ustawiasz sobie tak, zeby dalo sie z tego zrobic osobne mieszkania
    > (nikt nie zabrania miec osobnej kuchni i lazienki w pokoju)

    przy pokoju łazienki nikt nie zabrania, ale jak projektant wrzuci
    kuchnię i będą wydzielone, tzn. będzie wyglądało jak lokal mieszkalny
    to mieszkalny jednorodzinny nie przejdzie - z definicji dwa lokale
    i centrum miasta ;)
    IMHO lepiej ustawić pokoje i tak je nazwać, później zrobić zmianę
    sposobu użytkowania z mieszkalnego jednorodzinnego na mieszkalny z
    pokojami do wynajęcia, tylko kuchnia wspólna, gdzieś by musiała być

> [...]
    > - w NB zglaszasz zakonczenie budowy domu _jednorodzinnego_
    > - rejestrujesz DG pod nazwą "wynajem pokoi gościnnych" i jako siedzibe

    to już podchodzi pod funkcję usługową ;), jak zły sąsiad da cynk do
    nadzoru to będzie miał problem - nie żebym się czepiał - jego sprawa

    > - "gościom" pokoje wynajmujesz na wynajem czasowy, tak jak pokoje w hotelu;
    > plus jest taki, ze nie obejmuje ich zadne prawo lokatorskie i w kazdym
    > momencie mozesz ich z pomoca policji usunac

    a potem, zrobią sobie mała bibkę i będzie to co w Kamieniu, ale to po
    SuperHolowanie.pl przyjedzie Policja

  • 4. Data: 2009-04-19 18:56:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 20:10:27 +0200, detektyw napisał(a):

> [...]
    > kuchnię i będą wydzielone, tzn. będzie wyglądało jak lokal mieszkalny
    > to mieszkalny jednorodzinny nie przejdzie - z definicji dwa lokale

    Zawsze mozna doprowadzic tylko punkt wod-kan, a kuchenke zasilać butlą
    gazową :) Ew. wprowadzic zmiany juz po uzyskaniu pozwolenia, wtedy chyba
    latwiej.

    (...)
    > to już podchodzi pod funkcję usługową ;), jak zły sąsiad da cynk do
    > nadzoru to będzie miał problem - nie żebym się czepiał - jego sprawa

    Duzo ludzi wynajmuje pokoje w swoich domach :) Jesli mniej niz 5 pokoi to
    chyba nawet nie trzeba podatku placic.

    > a potem, zrobią sobie mała bibkę i będzie to co w Kamieniu, ale to po
    > SuperHolowanie.pl przyjedzie Policja

    Jak bedzie wynajmowal mieszkania to szybko pozbawi sie zarowno pieniedzy
    jak i praw do rozporządzania jego wlasnoscia :)

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-04-20 06:18:28
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Kwi, 20:10, detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> wrote:

> [...]
    > kuchnię i będą wydzielone, tzn. będzie wyglądało jak lokal mieszkalny
    > to mieszkalny jednorodzinny nie przejdzie - z definicji dwa lokale

    A niby czemu nie przejdzie? Znowu straszysz!
    ;-)

    > IMHO lepiej ustawić pokoje i tak je nazwać, później zrobić zmianę
    > sposobu użytkowania z mieszkalnego jednorodzinnego na mieszkalny z
    > pokojami do wynajęcia, tylko kuchnia wspólna, gdzieś by musiała być

    A otwarta kuchnia na korytarz nie przejdzie?
    ;-)

    > to już podchodzi pod funkcję usługową ;), jak zły sąsiad da cynk do
    > nadzoru to będzie miał problem - nie żebym się czepiał - jego sprawa

    Lepiej po prostu wynajmować pokoje (bez "działalności") ... tego nikt
    nie zabrania a nie stosują się wtedy żadne dodatkowe przepisy...
    (wynajmować każdy może).

    Scream - jesteś tego pewny? Nie ma żadnych "okoliczności"
    zmieniających stan rzeczy?

    > po
    > SuperHolowanie.pl przyjedzie Policja

    Reklama?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-04-20 09:39:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 23:18:28 -0700 (PDT), Krzemo napisał(a):

    > Scream - jesteś tego pewny? Nie ma żadnych "okoliczności"
    > zmieniających stan rzeczy?

    Absolutnie pewny nie jestem, ale na logikę, osoba wynajmująca pokój
    hotelowy (nie mieszkanie) na określony czas nie jest lokatorem. Pamiętam,
    że czytałem, że jakas gmina w Polsce miala taki pomysl aby dłużników z
    kwaterunków wyrzucać do kontenerów mieszkalnych i podpisywac z nimi umowe
    najmu czasowego bodajze na 5 lat. Argumentowali to wlasnie tym, ze musza
    zapewnic jakis lokal zastepczy, a kontenery mialyby funkcje hotelu, najem
    czasowy, po 5 latach mogliby wyrzucic takie osoby na bruk.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-04-20 09:48:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Kwi, 11:39, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Absolutnie pewny nie jestem, ale na logikę, osoba wynajmująca pokój
    > hotelowy (nie mieszkanie) na określony czas nie jest lokatorem.

    Tak tylko że "pokoje na wynajem" to nie hotel... Do działalności
    hotelarskiej nie dopisano takiej głupiej ustawy...
    A do zamiany na "hotel" potrzebna by była "zmiana sposobu użytkowania"
    wraz ze wszystkimi kontrolami i papierkami itp. ...
    :-(

  • 8. Data: 2009-04-20 11:23:53
    Temat: Re: Mieszkania na wynajem w domu... [OT]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    scream pisze:

> [...]
    > plus jest taki, ze nie obejmuje ich zadne prawo lokatorskie i w kazdym
    > momencie mozesz ich z pomoca policji usunac

    Hej, zainteresowalo mnie to co piszesz bo niedlugo bede wynajmowal swoje
    mieszkanie i po przeczytaniu paru watkow w sieci odnosnie praw najemcy
    do lokalu wlosy mi stanely deba i nie chca opasc. A to co piszesz wydaje
    sie calkiem ciekawym wyjsciem z sytuacji. Nie wiem tylko jak z kosztami
    prowadzenia DG w tym kontekscie gdy jestem zatrudniony na umowe o prace
    gdzie indziej. Mozesz podesla cjakies linki do poczytania o tych prawach
    osob w "pokojach goscinnych"?
    Dzieki i pozdrawiam.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 9. Data: 2009-04-20 11:25:38
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Krzemo pisze:

    > Tak tylko że "pokoje na wynajem" to nie hotel... Do działalności
    > hotelarskiej nie dopisano takiej głupiej ustawy...

    usługi hotelarskie - krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie
    domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie
    namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu,
    usług z tym związanych
    ;)
    ustawa o usługach turystycznych, podobnie myślałem, ale w kwestii
    dostępu do obiektu dla osób niepełnosprawnych, ale jak widać totalna
    kołomyja

  • 10. Data: 2009-04-20 12:05:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 13:23:53 +0200, Qlfon napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia DG w tym kontekscie gdy jestem zatrudniony na umowe o prace
    > gdzie indziej. Mozesz podesla cjakies linki do poczytania o tych prawach

    Kodeks cywilny oraz ustawa o uslugach turystycznych

    --
    best regards,
    scream