  • Data: 2018-06-13 13:25:33
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poruszamy sie w zakresie odczuc subiektywnych. Lubie kino. Czesto chodze do kina.
    Ekran telewizora w dopuszczalnej dla mnie cenie jest zbyt maly. Poza tym nke jestem
    juz mlody. Z wiekiem siadaj oczy. Z cirka jebalt pieciu metrow na ekranie o
    szerokosci ponad trzy metry widze wiecej niz na mniejszym ekranie z mniejszej
    odleglosci. Nie bez znaczenia dla moich oczu jest to ze ogladam w swietle odbitym.
    Ekran nie wytwarza swiatla ale odbija zrobione gdzies indziej. Oczy sa zrobione do
    patrzenia w swietle odbitym. Swiecaca w oczy plaszczyzna ekranu wyposazona w wysoko
    wydajne diody raczej zdrowa dla oczu nie jest, przynajmniej tak mi sie wydaje. Uwazam
    i moja praktyka to potwierdza ze przy duzym ekranie efekty dzwiekowe sa duzo lepsze.
    Nie mam zadnego super zestawu wzmacniaczy i glosnikow. Raczej o prymitywizm to co mam
    haczy. Mam trzy glosniki. Dwa szerokopasmowe sa na brzegach ekranu a niskotonowy na
    srodku pod ekranem. Jak jedzie samochod to z zamknietymi oczami moge okreslic w
    ktorym miejscu sie znajduje. Podobnie jak rozmawia kilka osob. Na probe podlaczylem
    zestaw pieciu glosnikow. Nic lepiej nie bylo a zuzywaly wiecej pradu. W nieduzym
    pomieszczeniu odbicia dzwieku przy trzech glosnikach zupelnie dobrze robia tlo za
    plecami. Jest bardziej naturalne niz stworzone sztucznie. Kolejny dla mnie plus to ze
    kot ktory mial w dupie zwykly telewizor stal sie telewidzem. Lubi programy
    przyrodnicze. Siada i oglada. Jak go jakis program o ptaszkach albo rybkach
    zainteresuje to caly obejrzy. Wie ze to lipa bo sprawdzil ale i tak oglada. Jasny
    projektor nie wymagajacy podbijajacego swiatlo ekranu ma duzy kat widzenia. Nie ma
    czegos takiego ze jak patrzy sie w osi okranu +- iles tam stopni to jest ok a potem
    zaczyna byc gorzej. Przy projektorze w kazdym miejscu jest tak samo. Podstawa przy
    rozmiarze ekranu jaki mam jest dobry sygnal. Nie mam kablowki ani satelity itp. Bo
    nie potrzebuje czterystu kanalow z ktorych i tak bym ogladal te co sa w telewizji z
    antena, moze ze cztery by sie przydaly. Ale dla czterech wydac ze czterdziesci
    zlotych to nie po mojemu. Na kablowkach jest wiecej programow w hd. Inna sprawa ze
    czesto program w sd potrafi byc w lepszej jakosci niz w hd. Na telewizorze tego nie
    widzialem a ekran projektora w tej materii jest bezlitosny.

    Ja w sumie w pełni rozumiem Twoje podejście.
    Sam już dawno temu sobie wymyśliłem, że zamiast czegoś, co obecnie udaje
    telewizor (stare LCD 24" zaledwie), to docelowo chciałbym właśnie
    projektor. Bo sensownie duże telewizory kosztują też duuużo więcej, a i
    tak nie dadzą mi aż tak fajnego, dużego ekranu.
    Poźniej przez pół roku mieszkał u mnie kolega, który posiadał zwykły,
    biurowy, dość średniawy projektor Benq, o rozdzielczości natywnej
    zaledwie 800x600. Podłączaliśmy go klika razy do oglądania meczu i filmu
    rzucając obraz na nierówną, z plamami ścianę. I wiecie co? Było
    zajebiście! Nawet przy materiale kiepskiej jakości i z tą niską
    rozdzielczością i tak było super oglądać na ekranie o przekątnej +/- 105".
    To mnie tylko utwierdziło w przekonaniu, że mój pomysł jest dobry, a
    realizacja jego z zastosowaniem porządniejszego, Full HD projektora
    sprawi, że będzie po prostu mega.

    Zenek jak widać też to potwierdza.

    Pzdr

    --