    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 27 Jun 2018 01:57:58 -0700 (PDT)
    <1...@m...org> <5b276de3$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <pg7r50$vk4$1@dont-email.me> <5b2e32ca$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgq5qt$pcg$1@dont-email.me> <5b311fea$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <d...@g...com>
    <1...@g...com>
    <pgtb44$noi$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>
    <pgtin5$v68$3@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <5...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <pgu53b$ug3$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5b329c07$0$3358$426a74cc@news.free.fr>
    <pgug22$3ad$1$Adam@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Projektor ciag dalszy.
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 00:51:49 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Pisałem ogólnie.
    > Natomiast znam dwa przypadki związane z ZUS-em. W obu prawie to samo.

    Ja sam miałem "przypał" z ZUSem. Przez wiele lat miałem ułamek etatu na
    uczelni. Przez wiele lat - wynagrodzenie tam przekraczało minimum, więc
    z działalności nie płaciłem ubezpieczeń emerytalnych/rentowych, tylko samo
    zdrowotne. Któregoś roku podnieśli wynagrodzenie minimalne na tyle, że
    moje wynagrodzenie było od niego niższe. No to przyklepałem sobie
    dodatkową umowę zlecenie tak, że suma wynagrodzeń przekraczała minimum,
    po wcześniejszym podpytaniu ZUSu i dwóch księgowych. Po kilku latach
    okazało się, że te wynagrodzenia się nie łączą i powinienem płacić
    pełne składki. Tyle dobrze, że w sumie trwało to "tylko" ok. 3 lat, bo
    z tego ułamka etatu ostatecznie zrezygnowałem ale i tak kosztowało mnie
    to cicra jebałt 20k składek plus z 10-12k odsetek. Bo zus sobie sprawę
    przemyślał i dostosował prawo do tego, żeby ukarać tysiące podobnych
    do mnie :)

    Już nie mówię o zmianie prawa wstecz które się odbyło w zeszłym bodaj roku,
    przy którym ZUS zarządał od wielu przedsiębiorców dodatkowych składek
    za wiele lat wstecz - za podwójne umowy zlecenie (z jednej się opłacało
    składki, z drugiej nie). No sorry - takie było prawo i nikt, kto je
    wykorzystywał nie był złodziejem. Złodziejem jest zus, który nagle zaczyna
    interpretować przepisy odwrotnie i na swoją korzyść.

    --
    Adam Sz.