  • Data: 2018-06-27 21:45:47
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 10:57:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > zdrowotne. Któregoś roku podnieśli wynagrodzenie minimalne na tyle, że
    > moje wynagrodzenie było od niego niższe. No to przyklepałem sobie
    > dodatkową umowę zlecenie tak, że suma wynagrodzeń przekraczała minimum,
    > po wcześniejszym podpytaniu ZUSu i dwóch księgowych. Po kilku latach
    > okazało się, że te wynagrodzenia się nie łączą i powinienem płacić
    > pełne składki. Tyle dobrze, że w sumie trwało to "tylko" ok. 3 lat, bo
    > z tego ułamka etatu ostatecznie zrezygnowałem ale i tak kosztowało mnie
    > to cicra jebałt 20k składek plus z 10-12k odsetek

    I tak plus jeszcze jakas dotkliwa kara powinno się kończyć takie cwaniakowanie.
    Zamiast normalnie płacić tyle ile płacić trzeba kombinowałes z jakimiś fikcyjnymi
    etatami i ZUS Tobie za to podziękował;) I w tym kierunku to powinno zmierzać to jest
    szansa na normalność

    > Już nie mówię o zmianie prawa wstecz które się odbyło w zeszłym bodaj roku,
    > przy którym ZUS zarządał od wielu przedsiębiorców dodatkowych składek
    > za wiele lat wstecz - za podwójne umowy zlecenie (z jednej się opłacało
    > składki, z drugiej nie). No sorry - takie było prawo i nikt, kto je
    > wykorzystywał nie był złodziejem. Złodziejem jest zus, który nagle zaczyna
    > interpretować przepisy odwrotnie i na swoją korzyść.

    Złodziejem jest własnie taki kombinator
    Teściu i mój ojciec też kika lat temu pracowali w firmie ochroniarskiej która własnie
    miała firmę córkę i własnie w jednej miał umowe na bodajże 200zł a w drugiej
    najniższa krajową. Składki płacili od tych 200zł. Oszustwo i zwykłe kombinatorstwo
    nawet jak to bylo zgodne z ówczesnymi interpretacjami.
    Bo raczej nikt powazny nie powie że posiadanie takiej firemki córki która zatrudniała
    za 200zł miało jakiś sens biznesowy oprócz dymania zusu i moze us.
    Tak samo zreszta jak Twój etat-który pewnie służyl tylko do
    "optymalizacji"(delikatnego słowa użyłem);)