    Date: Thu, 21 Aug 2014 16:48:40 +0200
    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o ocenę efektów remontu

    W dniu 2014-08-20 22:47, Jackare pisze:
    > 1. Kafelki są ZJEBANE. Postrzępione brzegi (tępa tarcza lub bicie
    > boczne) do tego nie docięte równo do kąta (jedna jest w szpic a druga
    > ma jakiś uskok więc nierówność zapaćkana fugą)

    Mam podobne zdanie. Wygląda to tragicznie. Jeszcze nigdy nie widziałem
    tak uciętych płytek.

    > 2. Mocowanie baterii jest ZJEBANE. Deska nasiąknie wodą i przegnije.

    Podobno była zabezpieczana jakimś niesamowitym CZYMŚ. Ale mi się to też
    kompletnie nie podoba.

    > Z ociekaczem masz rację - dobrze byłoby zastosować. Można zamówić
    > wykonanie z nierdzewki w firmie od nierdzewki lub spróbować
    > zaaddaptować np rezerwuar ze spłuczki. Panowie szlachta nie chcą się
    > bawić bo wykonanie tego zabiera dużo czasu. Pół dnia stracone a
    > zrobione tylko pudełeczko a nie metry...

    Pojemnik można zrobić tylko podobno nie da się go podłączyć do kanalizacji.

    > Ponadto rury powiny być zamocowane uchwytami do ścian minimum przy
    > złączkach z gwintami i zaizolowane otuliną. Zarówno ta od ciepłej i od
    > zimnej wody. Jeżeli ten ołowiany obciążnik węża uderzy 150 razy w
    > poziomy kawałek rurki PP to za 151 razem w końcu ją złamie i będziesz
    > miał powódź.

    Obciążnik chyba musimy wywalić bo nie da się go tak ustawić żeby zasięg
    węża był wystarczający. Ta bateria chyba miała być na krótszym boku i
    wtedy by nie było tego problemu.

    > na zakończeniu rurek wykonawca powinien dać kolana PP z wewnętrznym
    > gwintem. W wykonaniu które masz zapłacisz za złączki proste z gwintem
    > i mosiężne kolana, czyli podwójnie. Wykonawca nabija sobie keszeń z
    > marży na elementach.

    Cena za instalacje jest ustalona od początku.

    > Jeżeli pod okafeklkowanym "parapetem" na którym jest bateria nie
    > będzie kafli na ścianie to gips którym jest zaciągnięta bruzda
    > naciągnie wody i odpadnie. Tam będzie wilgoć.
    >
    > 3. różne wysokości płaszczyzn kafli i paneli to ZJEBANA robota - ja
    > bym za to nie zapłacił dopóki nie wykonanoby ustalonego standardu
    >
    > Teraz zastanów się po czyjej stronie stoisz bo z Twoich wypowiedzi
    > można wnosić że bardziej po stronie wykonawcy niż po swojej. Płacisz=
    > wymagasz i cała reszta powinna Cię g.. obchodzić. Ta empatia dla
    > wykonawcy i tłumaczenie sobie jego fuszerek obiektywnymi trudnościami
> [...]

    Może nie płace aż tyle ? Zresztą ciężko mi z nimi walczyć jeżeli nie
    jestem do końca pewny swoich racji. Dlatego pytałem o jakiegoś
    rzeczoznawcę. Już kilka razy byłem przekonany, że coś jest bardzo źle, a
    to jednak tak miało być...

    > Do realizacji mieszkań powinno się brać fachowców z polecenia którzy
    > się specjalizują w dłubaninie mieszkaniowej dla indywidualnych
    > inwestorów i mają portfel realizacji którymi się mogą pochwalić i
    > które możesz zweryfikować.

    Łatwo mówić. Większość znajomych mogła mi jedynie po kilka firm
    odradzić. W końcu zostały ze 2 i każda z nich miała wolny termin za rok.
    A tą firmę sprawdziliśmy na wszelkie sposoby i nic więcej chyba nie
    mogłem zrobić. Zresztą na etapie "grubszych" prac kilku znajomych
    zorientowanych w budowlance oglądało jak to wygląda i wszystkim się
    bardzo podobało. Dopiero przy wykończeniach pojawiły się problemy.