  • 1. Data: 2014-08-14 21:51:45
    Temat: Prośba o ocenę efektów remontu
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Robimy kompleksowy remont praktycznie od początku do końca przy
    pomocy jednej
    firmy. Początkowo szło świetnie ale na dalszym etapie zaczęły się
    problemy. Chciałbym prosić
    o poradę na razie w 3 tematach:

    1) kafelki

    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN3222.JPG

    Są to dosyć drogie kafelki drewnopodobne. Jakość cięcia jest moim
    zdaniem poniżej krytyki (na
    żywo robi to jeszcze gorsze wrażenie). Kilka kafelek zostało
    zmarnowanych i w końcu stwierdzili, że
    lepiej się nie da. Dla mnie to wygląda jakby ktoś to obgryzał obcęgami.
    Jest to góra wanny czyli
    bardzo widoczne miejsce.

    2) armatura na wannie

    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN3278.JPG

    Od początku nie podobał mi się montaż tego na jakiejś desce ale niech
    będzie (podobno zostało
    to jakoś zabezpieczone). Zastanawiam się natomiast czy problemem nie
    będzie ściekanie wody z
    prysznica po wężyku. Widziałem rozwiązania z pojemnikiem/ociekaczem
    umieszczonym
    tak, że wąż układa się w nim i woda ścieka do środka. Pojemnik ten
    należy podłączyć rurką do
    kanalizacji. Chcielibyśmy coś takiego ale napotkaliśmy na zupełny opór i
    bagatelizowanie
    tematu ze strony firmy remontowej. Ma sens o czymś takim myśleć ? Do tej
    pory zdarzało mi się
    od czasu do czasu spłukać ścianę za wanną po prostu prysznicem i boje
    się ,że w takiej sytuacji
    woda znajdzie się pod wanną.

    I przy okazji czy ktoś widział może takie element którym można połączyć
    pojemnik plastikowy z wężykiem ?
    Coś co z jednej strony zaciśnie się na otworze w pojemniku (oczywiście z
    uszczelkami) a z drugiej
    nałoży się wężyk.

    3) różnica poziomów między kaflami a panelami

    W niektórych pomieszczeniach są kafle a w innych panele. Pytaliśmy
    wielokrotnie czy nie wystąpi
    problem różnicy poziomów i byliśmy zapewniani, że nie. A teraz już na
    pewno jest 2 mm a może być
    i 5.mm Chcieliśmy zastosować niezbyt szerokie listwy maskujące między
    kaflami i panelami a ta
    różnica poziomów kompletnie popsuła nam szyki. No i oczywiście "nic nie
    da się zrobić bo podkłady
    pod panele mają 5 lub 7 mm i nic nie pasuje". W tej chwili mamy jakiś
    podkład i na pewno musimy
    go zostawić (quickstep uzależnia od tego uznanie ewentualnej gwarancji).
    Zastanawiamy się jednak
    czy pod spód nie można dać jeszcze innego rodzaju podkładu który
    podniesie to o 2 lub 3 mm. Co
    o tym sądzicie ?

    Nawiasem mówiąc czy jest możliwość i sens wynajęcia jakiegoś
    rzeczoznawcy ? Kogoś kto obejrzy
    wszystko co się da i potwierdzi (lub nie) moje zastrzeżenia. Czuje, że
    nie jesteśmy traktowani zbyt
    poważnie i chciałbym wytoczyć cięższe działa.

  • 2. Data: 2014-08-14 22:59:51
    Temat: Re: Prośba o ocenę efektów remontu
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > nie jesteśmy traktowani zbyt
    > poważnie i chciałbym wytoczyć cięższe działa.

    Najpierw się zorientuj czy "firma" jest rzetelnym partnerem
    w ewentualnym sporze.
    Tzn. czy jest zarejestrowanym podmiotem, płaci ZUS, podatki,
    czy ten z którym rozmawiasz to właściciel firmy a pracownicy
    są zatrudnieni legalnie.

    Pachnie mi tu firmą krzak co to, jak przyjdzie co do czego, to nic nie
    ma.
    Wtedy ew. wygrana w sądzie to czysto osobista satysfakcja.

    A te płytki to jak ucinali? Kątówką?
    Ja ciąłem gres na maszynie z tarczą diamentową i pod wodą,
    i ślad cięcia był idealny.
    g.

  • 3. Data: 2014-08-14 23:04:40
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 sierpnia 2014 21:51:45 UTC+2 użytkownik ww napisał:
> [...]
    >
    > nie jesteśmy traktowani zbyt
    >
    > poważnie i chciałbym wytoczyć cięższe działa.

    Dam Ci radę uniwersalną. Jak się rzucasz na firmę to pokazujesz co chcesz i płacisz
    rachunek po zakończeniu pracy. A nie sam kupujesz materiały i się wkurwiasz jak Twoje
    niszczą. Na 99,999% kupiłeś kafelki, panele, kleje, zaprawy, krany. A firma przysłała
    ludzi wyposażonych w kielnie i młotki.

  • 4. Data: 2014-08-15 09:08:02
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-08-14 22:59, Grzegorz pisze:

> [...]
    > Tzn. czy jest zarejestrowanym podmiotem, płaci ZUS, podatki,
    > czy ten z którym rozmawiasz to właściciel firmy a pracownicy
    Co do legalności działania firmy akurat nie mam żadnych wątpliwości.

    > Pachnie mi tu firmą krzak co to, jak przyjdzie co do czego, to nic nie
    > ma.
    Nie sądzę. To dosyć duża firma która wykonuje zlecenia dla poważnych
    instytucji.
    > Wtedy ew. wygrana w sądzie to czysto osobista satysfakcja.

    W tej chwili nie chodzi mi o sąd. Chce żeby ktoś kto się zna się
    wypowiedział
    i tyle !

  • 5. Data: 2014-08-15 09:13:08
    Od: ww <w...@o...pl>

    > A te płytki to jak ucinali? Kątówką?
    > Ja ciąłem gres na maszynie z tarczą diamentową i pod wodą,
    > i ślad cięcia był idealny.

    Na pewno nie cieli tego ręcznie chociaż tak to wygląda. Mieli sprzęt
    wyglądający
    raczej porządnie. Zresztą płytka płytce nierówna i może akurat te
    faktycznie tak
    źle się tnie.

  • 6. Data: 2014-08-15 10:57:37
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 15 sierpnia 2014 09:13:08 UTC+2 użytkownik ww napisał:

> [...]
    >
    > wyglądający
    >
    > raczej porządnie. Zresztą płytka płytce nierówna i może akurat te

    Może inspektora nadzoru inwestorskiego zatrudnić ?
    Wiele spraw się wyjaśni.

  • 7. Data: 2014-08-18 09:59:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co
    > o tym sądzicie ?

    A jak się z nimi umawiałeś?

    Umawiałeś się z nimi na "zrobienie łazienki" czy może na "cieńcie i klejenie
    płytek, biały montaż itd" ?
    A jeśli na cieńcie to na maszynowe czy wodne?

    Tak wygląda twarda płytka po cieńciu na maszynie. Można lepiej wodą ale to
    kosztuje. Normlanie to wygląda tak. Kafelkarz tnie płytkę i widzi co się
    dzieje więc mówi do klienta: tych płytek maszynowo lepiej pociąć się nie da
    mogę kleić takie albo zabrać do cięcia wodnego ale to będzie kosztowało
    ekstra xxx pln. I następnie klient decyduje.

    Tak samo w przypadku podłączenia prysznica. Jak klient chce mieć plastikowy
    zbiornik to klient dostanie plastikowy zbiornik.

    A poziom podłogi to jakaś abstrakcja. _Zawsze_ można zrobić idealnie. Jak z
    jakiegoś powodu kafelkarzom nie chciało się dać odpowiedniej grubości kleju
    pod płytki by się wszystko zeszło to trzeba kombinować z panelami. Jeśli
    warstwa podkładu jaką należałoby położyć wychodzi zbyt gruba to trzeba
    zrobić wylewkę samopoziomującą.

    I jeśli fachowiec wcześniej został poinformowany jakie będą płytki, jakie
    panele i jaki podkład i mimo tego położył płytki na złej wysokości to należy
    ten samopoziom wykonać na jego koszt.

    Czyli znowu wracamy do punktu wyjścia jak się z nimi umawiałeś? Na ułożenie
    płytek i paneli, czy może na ułożenie płytek i paneli na konkretnym
    ustalonym poziomie?

    Niestety im większy partacz tym bardziej szczegółowa umowa jest wymagana aby
    później można było dochodzić poprawienia fuszerek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-08-20 22:47:12
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    1. Kafelki są ZJEBANE. Postrzępione brzegi (tępa tarcza lub bicie boczne) do
    tego nie docięte równo do kąta (jedna jest w szpic a druga ma jakiś uskok
    więc nierówność zapaćkana fugą)
    2. Mocowanie baterii jest ZJEBANE. Deska nasiąknie wodą i przegnije. Z
    ociekaczem masz rację - dobrze byłoby zastosować. Można zamówić wykonanie z
    nierdzewki w firmie od nierdzewki lub spróbować zaaddaptować np rezerwuar ze
    spłuczki. Panowie szlachta nie chcą się bawić bo wykonanie tego zabiera dużo
    czasu. Pół dnia stracone a zrobione tylko pudełeczko a nie metry... Ponadto
    rury powiny być zamocowane uchwytami do ścian minimum przy złączkach z
    gwintami i zaizolowane otuliną. Zarówno ta od ciepłej i od zimnej wody.
    Jeżeli ten ołowiany obciążnik węża uderzy 150 razy w poziomy kawałek rurki
    PP to za 151 razem w końcu ją złamie i będziesz miał powódź. na zakończeniu
    rurek wykonawca powinien dać kolana PP z wewnętrznym gwintem. W wykonaniu
    które masz zapłacisz za złączki proste z gwintem i mosiężne kolana, czyli
    podwójnie. Wykonawca nabija sobie keszeń z marży na elementach.
    Jeżeli pod okafeklkowanym "parapetem" na którym jest bateria nie będzie
    kafli na ścianie to gips którym jest zaciągnięta bruzda naciągnie wody i
    odpadnie. Tam będzie wilgoć.

    3. różne wysokości płaszczyzn kafli i paneli to ZJEBANA robota - ja bym za
    to nie zapłacił dopóki nie wykonanoby ustalonego standardu

    Teraz zastanów się po czyjej stronie stoisz bo z Twoich wypowiedzi można
    wnosić że bardziej po stronie wykonawcy niż po swojej. Płacisz= wymagasz i
    cała reszta powinna Cię g.. obchodzić. Ta empatia dla wykonawcy i
    tłumaczenie sobie jego fuszerek obiektywnymi trudnościami nie przyniesie Ci
    nic dobrego.

    Wybór wykonawcy realizującego roboty "dla dużych instytucji" nie jest dobrym
    wyborem. W "dużych isntytucjach" liczy się niska cena i metry. Jakość
    szczegółów jest mniej istotna. Przed rozliczeniem robót przychodzi tam na
    odbiór inspektor inwestora i ucina stawki za uchybienia jakościowe a to co
    jest mocno spieprzone nakazuje poprawić. Dopiero po odbiorze jest zapłata
    całości a jak się wykonawca spóźnia to płaci kary umowne. W instytucjach
    publicznych ponadto stosuje się często standard FIDIC którego jednym z
    elementów jest zasada w skrócie mówiąca, że jeżeli coś nie było napisane lub
    o czymś inwestor nie poinformował wykonawcy przed przystąpieniem do robót to
    przyjmuje się że wykonawca o tym wie i musi tą wiedzę zastosować zgodnie z
    przepisami i interesem inwestora (patrz przykład poniżej).

    Do realizacji mieszkań powinno się brać fachowców z polecenia którzy się
    specjalizują w dłubaninie mieszkaniowej dla indywidualnych inwestorów i mają
    portfel realizacji którymi się mogą pochwalić i które możesz zweryfikować.
    ----------------------------------
    Przykład z FIDIC:
    Był sobie przetarg na malowanie oznakowania poziomego na jednej z autostrad.
    Firma dwóch panów Zenków wygrała bo dała tak niską cenę jakiej nie dał żaden
    ze startujących wykonawców. Obliczyli swój zysk w kosztorysie na 20 tyś zł.
    Wygrali przystąpili do robót. Przyjechał inspektor inewstora z inżynierem
    kontraktu (niezależny ekspert zgodnie ze standardem FIDIC) i wstrzymali
    roboty bo nie oznakowano pasa robót zgodnie z przepisami dla autostrad i nie
    zapłacono w GDDKiA opłaty za zamknięcie pasa ruchu na czas robót. Opłata
    wynosiła 15 tyś zł. Tej informacji nie było w materiałach przetargowych ale
    zgodnie ze standrdem FIDIC wykonawca miał o tym wiedzieć bo tak stanowią
    przepisy. Ostatecznie zamiast zarobić, wykonawca dołożył do tego kontraktu
    ładnych parę złotych. Gdyby miał zapłacić kary umowne i przegrać sprawę w
    sądzie o odszkodowanie wyszedłby na tym znacznie gorzej..

    Jackare

  • 9. Data: 2014-08-21 16:48:40
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-08-20 22:47, Jackare pisze:
    > 1. Kafelki są ZJEBANE. Postrzępione brzegi (tępa tarcza lub bicie
    > boczne) do tego nie docięte równo do kąta (jedna jest w szpic a druga
    > ma jakiś uskok więc nierówność zapaćkana fugą)

    Mam podobne zdanie. Wygląda to tragicznie. Jeszcze nigdy nie widziałem
    tak uciętych płytek.

    > 2. Mocowanie baterii jest ZJEBANE. Deska nasiąknie wodą i przegnije.

    Podobno była zabezpieczana jakimś niesamowitym CZYMŚ. Ale mi się to też
    kompletnie nie podoba.

> [...]
    > bawić bo wykonanie tego zabiera dużo czasu. Pół dnia stracone a
    > zrobione tylko pudełeczko a nie metry...

    Pojemnik można zrobić tylko podobno nie da się go podłączyć do kanalizacji.

> [...]
    > zimnej wody. Jeżeli ten ołowiany obciążnik węża uderzy 150 razy w
    > poziomy kawałek rurki PP to za 151 razem w końcu ją złamie i będziesz

    Obciążnik chyba musimy wywalić bo nie da się go tak ustawić żeby zasięg
    węża był wystarczający. Ta bateria chyba miała być na krótszym boku i
    wtedy by nie było tego problemu.

> [...]
    > gwintem. W wykonaniu które masz zapłacisz za złączki proste z gwintem
    > i mosiężne kolana, czyli podwójnie. Wykonawca nabija sobie keszeń z

    Cena za instalacje jest ustalona od początku.

> [...]
    > wymagasz i cała reszta powinna Cię g.. obchodzić. Ta empatia dla
    > wykonawcy i tłumaczenie sobie jego fuszerek obiektywnymi trudnościami

    Może nie płace aż tyle ? Zresztą ciężko mi z nimi walczyć jeżeli nie
    jestem do końca pewny swoich racji. Dlatego pytałem o jakiegoś
    rzeczoznawcę. Już kilka razy byłem przekonany, że coś jest bardzo źle, a
    to jednak tak miało być...

> [...]
    > się specjalizują w dłubaninie mieszkaniowej dla indywidualnych
    > inwestorów i mają portfel realizacji którymi się mogą pochwalić i

    Łatwo mówić. Większość znajomych mogła mi jedynie po kilka firm
    odradzić. W końcu zostały ze 2 i każda z nich miała wolny termin za rok.
    A tą firmę sprawdziliśmy na wszelkie sposoby i nic więcej chyba nie
    mogłem zrobić. Zresztą na etapie "grubszych" prac kilku znajomych
    zorientowanych w budowlance oglądało jak to wygląda i wszystkim się
    bardzo podobało. Dopiero przy wykończeniach pojawiły się problemy.

  • 10. Data: 2014-08-21 20:57:16
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    > boczne) do tego nie docięte równo do kąta (jedna jest w szpic a druga
    > ma jakiś uskok więc nierówność zapaćkana fugą)

    Co prawda nie zajmuję się kafelkowaniem, ale z tego co wiem bywają
    płytki tak ch....we w obróbce, że nawet potrafią się strzępić na
    porządnych maszynach wodnych.

    > 2. Mocowanie baterii jest ZJEBANE. Deska nasiąknie wodą i przegnije.

    Z deską to kompletne nieporozumienie. Takie półki to się robi z kawałka
    profilu oraz kawałka płyty GK.

> [...]
    > bawić bo wykonanie tego zabiera dużo czasu. Pół dnia stracone a
    > zrobione tylko pudełeczko a nie metry...

    Tyle, że jest sens go robić jak jest gdzie z niego odprowadzić tę wodę.

    > Ponadto rury powiny być zamocowane uchwytami do ścian minimum przy
    > złączkach z gwintami i zaizolowane otuliną.

    Ponadto otulina powinna także chronić rury w stropie. Rury plastikowe PP
    posiadają dużą rozszerzalność cieplną. Jeżeli nie będą oddylatowane od
    muru czy stropu i nie będą miały możliwości swobodnego ruchu to pewnego
    dnia pękną i doprowadzą do zalania domu. Na zdjęciu widać, że rury są
    zabetonowane bez otuliny czy choćby nawet peszla.

    > Zarówno ta od ciepłej i od zimnej wody. Jeżeli ten ołowiany obciążnik
    > węża uderzy 150 razy w poziomy kawałek rurki PP to za 151 razem w
    > końcu ją złamie i będziesz miał powódź.

    Z resztą już chyba widać na kolanku ślad po tym obciążniku.

> [...]

    > się specjalizują w dłubaninie mieszkaniowej dla indywidualnych
    > inwestorów i mają portfel realizacji którymi się mogą pochwalić i

    Tu zaczyna się dylemat, bo tacy fachowcy to zazwyczaj ponowie Zenek z
    Heńkiem, a o takich krążą bardzo złe opowieści.
    A prawda jest taka, że fachowców to się powinno brać z polecenia.