  • 1. Data: 2014-08-13 14:27:29
    Temat: Wiata, garaż - przy granicy działki
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Chcę sobie zbudować wiatę/garaż na auta.
    Tuż obok jest działka sąsiada.
    Dowiadywałem się w urzędzie i ponoć wiaty nie można postawić w sąsiedztwie
    działki sąsiada.
    Z drugiej strony w mojej okolicy jest sporo wiat stojących tuż przy
    ogrodzeniu sąsiadów.
    Są to wiaty drewniane, zadaszenia, garaże (drewniane i blaszane).

    Jak to zatem jest?
    Można stawiać lekką wiatę na auto w sąsiedztwie innej działki?
    Nie można stawiać wiaty drewnianej ale można np. wiatę blaszaną?
    A może nie można wiaty ale można garaż (blaszak)?

  • 2. Data: 2014-08-13 14:36:39
    Temat: Re: Wiata, garaż - przy granicy działki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Vikku" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak to zatem jest?
    > Można stawiać lekką wiatę na auto w sąsiedztwie innej działki?
    > Nie można stawiać wiaty drewnianej ale można np. wiatę blaszaną?
    > A może nie można wiaty ale można garaż (blaszak)?

    Sprecyzujmy:
    wiata = dach bez ścian
    garaż = dach ze ścianami.

    Nie ma czego takiego jak lekka/ciężka wiata :-)

    I teraz po kolei:

    1. Jeśli chodzi o wiatę ()bez ścian!) to w różnych gminach różnie
    interpretują przepisy: gdzieniegdzie pozwalają w granicy, gdzieniegdzie 1,5,
    a gdzieniegdzie 3m. O to musisz zapytać w swojej gminie.

    1. a. Niezależnie od zgody na postawienie wiaty jako takiej w granicy. Może
    nie być zgody na parkowanie samochodu przy granicy. Dlatego lepiej napisać
    że to wiata na zabawki dziecięce i narzędzia ogrodnicze.

    2. Jeśli chodzi o garaż murowany to standardowo: 3m bez okna 4m jeśli ma
    okno od strony granicy. Do tego wyjątki gdy jest bliżej budynek na
    sąsiedniej działce lub gdy działka jest wąska (wąska w rozumieniu
    rozporządzenia).

    3. Jeśli chodzi o blaszak to formalnie nie można go stawiać przy płocie, ale
    wiele gmin przymyka na to oko - traktują go jako obiekt tymczasowy, ale to
    bardzo "śliski" temat.

    3. a. Można do blaszaka dospawać kółka i go nazwać: "ruchoma osłona na
    samochód". Wtedy nie jest to budowla i przepisy budowlane nie mają
    zastosowania :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-08-13 14:47:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 14:36, Ergie wrote:
    > 1. a. Niezależnie od zgody na postawienie wiaty jako takiej w granicy.
    > Może nie być zgody na parkowanie samochodu przy granicy. Dlatego lepiej
    > napisać że to wiata na zabawki dziecięce i narzędzia ogrodnicze.

    Trzeba napisać "wiata rekreacyjna", postawić w granicy a potem parkować
    auto i mieć nadzieję, że ktoś nie doniesie do pinb-u.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2014-08-14 12:20:19
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Trzeba napisać "wiata rekreacyjna", postawić w granicy a potem parkować
    > auto i mieć nadzieję, że ktoś nie doniesie do pinb-u.

    Generalnie chodzi mi o cos takiego:
    http://img.pro-arte.pl/images/17383
    Może być tak, że tylko z jednej strony (od sąsiada) będzie taka żaluzja z
    drewna.
    Wiata rekreacyjna byłaby na 2 auta.
    Dodatkowa ciekawostka jest taka, że na tyłach tej wiaty stoi już murowany
    garaż (jego boczna ściana będzie stanowiła tylną scianę wiaty), na który
    jest zgoda urzędu i sąsiada.

  • 5. Data: 2014-08-14 14:01:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Vikku" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dodatkowa ciekawostka jest taka, że na tyłach tej wiaty stoi już murowany
    > garaż (jego boczna ściana będzie stanowiła tylną scianę wiaty), na który
    > jest zgoda urzędu i sąsiada.

    No to formalnie się nie da:
    Wiata stawiana na zgłoszenie musi być _wolnostojąca_. Musi mieć zachowane
    odległości od istniejących budynków.

    W praktyce wszystko zależy od urzędu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-08-14 14:20:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-14 14:01, Ergie wrote:
    > W praktyce wszystko zależy od urzędu.

    Nie do końca. Czasem faktycznie rózne urzędy odmiennie interpretują dany
    przepis ale jest czasem i tak, że dany urząd zmienia zdanie odnośnie do
    danej sprawy gdy otrzyma z góry tzw. "wytyczne interpretacyjne".

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2014-08-14 16:00:36
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Nie do końca. Czasem faktycznie rózne urzędy odmiennie interpretują dany
    > przepis ale jest czasem i tak, że dany urząd zmienia zdanie odnośnie do
    > danej sprawy gdy otrzyma z góry tzw. "wytyczne interpretacyjne".

    czyli zostaje mi wariant wiaty na kółkach?