    Date: Sun, 28 Sep 2014 14:48:23 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przenoszenie ksztaltu - cyrkie?

    W dniu 2014-09-28 12:17, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > [ciach]
    >
    > I udało Ci się tymi metodami cokolwiek przenieść dokładnie?

    Wielokrotnie. Bez najmniejszego problemu można uzyskać dokładność do
    milimetra, czyli i tak dokładniej niż potrzebujesz.
    W taki sam sposób odrysowywałem krzywizny ścian kładąc podłogę z paneli.
    Na tej samej zasadzie działają kopiały stosowane przez płytkarzy:
    http://mrowka.com.pl/produkty/produkt/ded017-kopial-
    konturu.html
    allegro.pl/wolfcraft-wzornik-konturow-szablon-wf5566
    000-i4576334039.html
    Kopiał taki zbudowany jest z szeregu przesuwnych listewek z plastiku lub
    drewna, które układają się dokładnie w kształt odrysowywanego konturu.
    To co Ci opisałem to nic innego jak taki kopiał, ale zbudowany z jednej
    listwy, którą się przesuwa prostopadle do obranej krawędzi/płaszczyzny.
    W tym przypadku drugiej listwy umieszczonej wzdłuż ściany. Kątownik,
    taki jak ten:
    http://allegro.pl/katownik-stolarski-350mm-winkiel-i
    4605592560.html
    służy tylko do zapewnienia dokładnego ustawienia listew względem siebie
    podczas odrysowywania.
    Dokładność zależy tylko od umiejętności posługiwania się patykiem, a
    ponoć jako homo sapiens potrafimy to o wiele lepiej od szympansów :)