    From: scruffty <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o ekhm... stosunki sąsiedzkie.
    Date: Wed, 29 Jun 2016 09:22:48 +0200

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 00:01:24 +0200, Pete napisał(a):

    > Tzn, że ten, kto pierwszy oznaczył teren (znaczy się wybudował) uzurpuje
    > sobie dodatkowe uprawnienia z tego tytułu.

    Pewnie tak jest, na zasadzie: ja się już tu czuje dobrze i pewnie, a Ty
    nie. Jak na początku położysz uszy pod siebie, to potem to wykorzystają,
    ale bez przesady bo będą Ci robili na złość. Z sąsiadami najlepiej żyć
    dobrze, ale też na pewien dystans.

    > Przypadek 1. Sąsiadka bezpośrednia powiedziała, że powinniśmy uzgodnić z
    > nią projekt własnego domu, bo jej się nie podoba, że wejście do naszego
    > domu jest z boku naprzeciwko sypialni jej córki.

    Ja bym pewnie lekko zaatakował i dał jej do zrozumienia, gdzie mam jej
    "zdanie".

    > Przypadek 2. Mieszkańcy sąsiedniej ulicy przespacerowali się skrótem
    > przez mój świeżo posiany trawnik, na pytanie, czy nie zauważyli tablic
    > po obu stronach działki 'teren prywatny', obruszyli się i powiedzieli,
    > że przecież nikt nie mówił im, że nie wolno a poza tym oni wybudowali
    > się już tu kilka lat temu.

    Postaw prowizoryczne ogrodzenie, ja miałem długi czas siatkę leśną na
    stemplach (aż przegniły), niby nic nie daje, ale dużo daje. Jak będą dalej
    Ci tak łazić i masz odwagę rozwiązać sprawę niestandardowo to idź raz za
    nimi i im się odlej na trawnik. Jak zapytają co robisz to powiedz, że nikt
    Ci nie mówił, że nie możesz:)

    > Czy ja jestem jakiś niedouczony? Czy może trafiło mi się towarzystwo
    > pojechane mna maksa?

    Z ich punktu widzenia jesteś trochę takim intruzem. Może sprawdzają ile im
    wolno i na co sobie mogą pozwolić.

    > Jak to u Was wygląda?

    Sąsiadów mam blisko, do jednego płota z 6 metrów a do drugiego 10, bo
    mieszkam w mieście i działki są małe. Ogólnie żyjemy w zgodzie, czasem się
    "pokłócimy" na zasadzie jeden drugiemu powie co mu nie pasuje, czasem
    pogadamy o dupie marynie, ale bez większej zażyłości.

    Też budowałem się jako "intruz", często przychodzili pytali co buduję, jak,
    gdzie, kiedy itp. fajnie było pogadać, ale na zbyt szczegółowe pytania
    odpowiadałem, że zobaczą jak skończę. Raczej nie "przeszkadzamy sobie", nie
    robimy na złość, ale też nie pożyczamy co drugiego sprzętu czy nie kupujemy
    nic na spółkę. Czasem jeden drugiemu odbierze list, czy popatrzy czy nic
    się złego nie dzieje podczas nieobecności. Ot i tyle, ja nie mam potrzeby
    zaprzyjaźniać się z nimi bardziej, chyba sam "wybudowałem płot" w naszych
    relacjach i w sumie dobrze mi z tym.

    --
    scruffty