    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o ekhm... stosunki sąsiedzkie.
    Date: Wed, 29 Jun 2016 11:50:21 +0200

    W dniu 2016-06-29 o 09:22, scruffty pisze:

    > Pewnie tak jest, na zasadzie: ja się już tu czuje dobrze i pewnie, a Ty
    > nie. Jak na początku położysz uszy pod siebie, to potem to wykorzystają,
    > ale bez przesady bo będą Ci robili na złość. Z sąsiadami najlepiej żyć
    > dobrze, ale też na pewien dystans.

    Tak to w praktyce wygląda, ale coś czuję, że sąsiadka hoduje sobie taki
    żal do nas, że wkrótce wybuchnie jak Wezuwiusz

    > Ja bym pewnie lekko zaatakował i dał jej do zrozumienia, gdzie mam jej
    > "zdanie".

    Powiedziałem jej to, że jeśli chciała mieć piękny widok z sypialni, to
    mogła kupić tę działkę obok albo jednak pomyśleć, że ktoś się z boku
    wybuduje.
    Powiedziała, że ona zbudowała dom 4m od granicy i liczyła na to samo :D

    > Postaw prowizoryczne ogrodzenie, ja miałem długi czas siatkę leśną na
    > stemplach (aż przegniły), niby nic nie daje, ale dużo daje. Jak będą dalej
    > Ci tak łazić i masz odwagę rozwiązać sprawę niestandardowo to idź raz za
    > nimi i im się odlej na trawnik. Jak zapytają co robisz to powiedz, że nikt
    > Ci nie mówił, że nie możesz:)

    Wiem, że płot rozwiąże sprawę, ale samo zagadnienie socjologiczne mnie
    zainteresowało. Czyli jak fala w wojsku - starszy może więcej ;)

    > Z ich punktu widzenia jesteś trochę takim intruzem. Może sprawdzają ile im
    > wolno i na co sobie mogą pozwolić.

    Ja może jakiś dziwny jestem, ale jeśli widzę tabliczkę z napisem 'Teren
    prywatny - wstęp wzbroniony', to się tam nie pcham

> [...]
    > pogadamy o dupie marynie, ale bez większej zażyłości.
    >
    > Też budowałem się jako "intruz", często przychodzili pytali co buduję, jak,
    > gdzie, kiedy itp. fajnie było pogadać, ale na zbyt szczegółowe pytania
    > odpowiadałem, że zobaczą jak skończę. Raczej nie "przeszkadzamy sobie", nie
    > robimy na złość, ale też nie pożyczamy co drugiego sprzętu czy nie kupujemy
    > nic na spółkę. Czasem jeden drugiemu odbierze list, czy popatrzy czy nic
    > się złego nie dzieje podczas nieobecności. Ot i tyle, ja nie mam potrzeby
    > zaprzyjaźniać się z nimi bardziej, chyba sam "wybudowałem płot" w naszych

    Płot rozwiąże połowę problemów, ale tych bezpośrednich sąsiadów chyba
    nie strawię.

    --
    Pete