  • Data: 2011-01-10 20:29:35
    Temat: Re: Pytanie o technologie wykonanie dachu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik M napisał:

    > Trzeba tak dobrać proporcje aby w różnych warunkach punkt rosy nie
    > wypadał w wełnie. Może to być trudne. Dlatego jeśli już styropian to
    > IMHO sam styropian i grubsza warstwa.

    Mnie też się jakoś tak widzi...
    Łączenie styropianu i wełny w tym przypadku może się nie sprawdzić.

    Jak styropian ma robić za deskowanie + papa, to pod nim musi być
    szczelina wentylacyjna dla wełny, ale... po co wtedy ten styropian?
    Przecież pod nim, a nad wełną będzie hulał wiatr.

    Jak styropian i od razu wełna bez szczeliny, to cienko to widzę...
    niewentylowana wełna...? Będzie pleśnieć.

    Jak styropian do samych płyt g-k, to może być ok, ale jak wtedy
    wentylować więźbę? Też może zgnić.

    Ja mam płyty g-k, nad nimi folię paroizolacyjną, potem 25 cm wełny,
    szczelina, deskowanie, papa, szczelina kontrławy i łaty, dachówki.

    Jak wiało w mrozy, to wlazłem, wsadzam rękę, a tam dechy, krokwie i
    górna warstwa wełny mokra. Skąd? przecież od wewnątrz jest paroizolacja.

    Potem jak się ociepliło, włażę, sprawdzam - wszystko suche...

    Nie można więźby zabudowywać na głucho, bo nie będzie miała jak wyschnąć
    - woda tam się jednak zawsze jakoś wciśnie i najważniejsze, żeby miała
    jak potem wyparować.

    Jakoś nie bardzo mi się widzą te kształtki skoro mają być szczelne. :-)
    Bałbym się głównie o więźbę.

    pozdr
    robercik-us