  • 1. Data: 2011-01-09 10:51:46
    Temat: Pytanie o technologie wykonanie dachu
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    na wiosne zamierzam ruszyć z budową i w związku z tym mam całą mase
    wątpliwości i pytań ale chciał bym tu rozwiać jedną a mianowicie chodzi
    o technologie wykonania dachu.
    Ktoś na jakimś forum polecał technologie budowy thermomur firmy
    Thermodom http://www.thermodom.pl/

    W moim projekcie ( orzech ) jest przewidziana ściana jednowarstwowa z
    betonu komórkowego 365 i przy takiej chciałbym pozostać po przeczytaniu
    wielu opinii ( ściana jedno a dwu warstwowa).
    A teraz czytając o thermomurze mam takie pytanie , czy można by połączyć
    zwykłą technologie z dachem z thermomuru ? Czy to jest dobry pomysł ?
    Może ma ktoś jakieś rady ?

    http://www.youtube.com/watch?v=BNi5KkMxoNI&NR=1

    Podobno o wiele tańszy koszt a przy poddaszu uzytkowym bardzo dobrze sie
    sprawdza i ma bardzo dobrą przenikalność.
    Czy to faktycznie może być lepsza technologia od tradycyjnej ?

    Jako że mało fachowców to od wykonania była by ekipa od nich.

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-01-09 11:21:46
    Temat: Re: Pytanie o technologie wykonanie dachu
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Aha dodam że w/g projektu ocieplenie dachu to wełna mineralna 18 cm.

  • 3. Data: 2011-01-09 12:06:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ark_fx" <a...@g...pl> wrote in message
    > Aha dodam że w/g projektu ocieplenie dachu to wełna mineralna 18 cm.

    Ściana 1W nie ma sensu w naszych warunkach pogodowych. I tak będziesz to
    docieplał styropianem, zobaczysz.

  • 4. Data: 2011-01-09 13:03:03
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A teraz czytając o thermomurze mam takie pytanie , czy można by połączyć
    > zwykłą technologie z dachem z thermomuru ? Czy to jest dobry pomysł ?

    Mój kuzyn ma cały dom w technologii thermomur.
    Przy więźbie dachowej szczególnie istotne jest to aby
    cała połać dachowa była starannie wykonana w sensie
    jednorodnej płaszczyzny, to warunkuje dobre
    przyleganie styropianu do zewn. części krokwi.
    Do krytyki murów 1W na tej grupie musisz przywyknąć;
    oszołomów to krytykujacych nie raz nazwałem.
    Natomiast sugerowąłbym, aby rozważyć bet.
    komórkowy kl. 350 i grubosci 400 mm.
    Jedynie wieńce pod strop będą musiałby być wylane
    (lub podmurowane) z uwagi na dopusczalne małe naciski
    jednostkowe tej najlżejszej odmiany BK.
    Tomek

  • 5. Data: 2011-01-09 14:23:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > betonu komórkowego 365 i przy takiej chciałbym pozostać po przeczytaniu
    > wielu opinii ( ściana jedno a dwu warstwowa).

    No to jak wiesz, ze nie polecamy i bedziesz tego żałował to se tak buduj :-)
    W tym systemie ocieplenia jest 10cm - tak można było budować 10lat temu -
    teraz sie daje 15cm albo nawet 20. To ci wyjdzie w kosztach eksploatacji.

    > A teraz czytając o thermomurze mam takie pytanie , czy można by połączyć
    > zwykłą technologie z dachem z thermomuru ? Czy to jest dobry pomysł ?

    Nie widze przeciwskazań. Z tym ze o ile ten termomur uważam za taki sobie
    średni pomysł (bo wymagajacy extra docieplenia) to dach mi sie podoba bo
    wynosi izolację ponad płaszczyzne krokwii. W związku z tym skosy nie puchną
    do wewnątrz pomieszczenie a na zewnątrz -a to daje nieco wieksze
    pomieszczenia na poddaszu. Czyli dałbym te ich kształtki dachowe, potem
    wełne miedzy krokwie. Dach byłby ok.

    Ale gdybyś robił dach tradycyjny to tylko 18cm wełny to mało - daj chociaż
    25.

    A powiedz mi -jak kosztuje ten system w stosunku to tradycyjnego murowania?

    b.

  • 6. Data: 2011-01-09 14:27:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > W tym systemie ocieplenia jest 10cm - tak można było budować 10lat temu -
    > teraz sie daje 15cm albo nawet 20. To ci wyjdzie w kosztach eksploatacji.

    widze ze jednak sa kształtki o grubszym ociepleniu. Jesli tak to pozostaje
    juz tylko kwestia porównania cen z innymi sposobami budowania.

    b.

  • 7. Data: 2011-01-09 21:24:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-01-2011 o 14:03:03 Tomek <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyleganie styropianu do zewn. części krokwi.
    > Do krytyki murów 1W na tej grupie musisz przywyknąć;
    > oszołomów to krytykujacych nie raz nazwałem.
    Licz się ze słowami, bo g...o wiesz a innym próbujesz radzić,
    porównaj sobie straty sciany 1W i 2W i sam zobaczysz kto jest oszołomem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-01-10 06:32:13
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    . Czyli dałbym te ich kształtki dachowe, potem
    > wełne miedzy krokwie. Dach byłby ok.

    Sugerowałbym uwagę w tego typu pomysłach.
    Dach w systemie thermomur jest jak termos
    (kształtki styropianowe szczelnie zachodzą na siebie)
    i nie posiada przestrzeni do wentylowania np. wełny.
    Przy braku szczeliny wentylacyjnej mimo paroziolacji
    może z czasem dojść do zawilgocenia wełny
    i konsekwencji z tym związanych.
    T.

  • 9. Data: 2011-01-10 09:03:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy braku szczeliny wentylacyjnej mimo paroziolacji
    > może z czasem dojść do zawilgocenia wełny

    Też zwróciłem na to uwagę - ale: w scianie kanadyjczyka mam taki sam układ
    warstw - od srodka wełna potem stropian. Ważne - woda nie dostaje sie od
    zwenątrz.
    A dach - w zwykłym woda moze dostać sie od zewnątrz i trzeba wentylować aby
    sie jej pozbyć. Przy zastosowaniu tych kształtek nie dostanie sie bo maja
    "szczelny: kształt" i nie wykropli sie (chyba) bo to nie blacha tylko styro.
    Kto ma jakies "ale" niech mówi bo pomysł mi sie spodobał i trzeba mi go
    wybić z głowy. Pewnie jak zadzwonie i zapytam o cene kształtki to samo mi
    przejdzie :-)

    b.

  • 10. Data: 2011-01-10 12:23:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 10:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A dach - w zwykłym woda moze dostać sie od zewnątrz i trzeba wentylować aby

    W "zwyklym" woda nie moze sie dostac od zewnatrz - masz przeciez folie
    wysokoparoprzepuszczalna ktora wody/pary nie przepusci do wewnatrz.
    Folia jest ukladana z zakladkami, szczelnie. Zadna woda tam nie ma
    prawa do ocieplenia sie dostac! Jezeli sie dostanie to jest to blad
    wykonawczy.

    Ale nie ma przeciez przeciwskazan zeby potraktowac ten styropian jako
    rodzaj deskowania i zostawic miedzy nim, a welna, 2-3cm szczeliny
    wentylacyjnej (tylko w kalenicy musialby byc swobodny wylot! Potem
    welna miedzy krokwie i na krokwie szczelnie folia paroizolacyjna
    (ktora bedzie pelnic role przede wszystkim wiatroszczelna).

    Ile cm maja te ksztaltki ? Jak 10cm lub mniej to troche "lipa", bo w
    miejscach gdzie sa krokwie beda mostki cieplne :) Tak - drewno izoluje
    ale nie tak jak welna czy styropian ;) Trzeba przeliczyc!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.