  • 11. Data: 2011-01-10 12:40:36
    Temat: Re: Pytanie o technologie wykonanie dachu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:0b208c8d-b910-4fe6-bae0-911840fc34f8@e4g2000vbg
    .googlegroups.com...
    On 10 Sty, 10:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A dach - w zwykłym woda moze dostać sie od zewnątrz i trzeba wentylować
    > aby

    >W "zwyklym" woda nie moze sie dostac od zewnatrz - masz przeciez folie

    Moze - wykroplenie , nawianie śniegu - i dlatego stosujemy te folie. W tym
    dachu tych folii nie ma.

    >Ale nie ma przeciez przeciwskazan zeby potraktowac ten styropian jako
    >rodzaj deskowania i zostawic miedzy nim, a welna, 2-3cm szczeliny
    >wentylacyjnej

    enooo, bez sensu. Po to ten styropian (on ma 10cm) bym dał żeby robił
    również za ocieplenie wiec go nie mozna wentylować od spodu. Zresztą wtedy
    foie na wełnie trzeba by dać.

    Więc widziałbym to tak:
    dachówka
    szczelina powietrzna wentylacyjna z wylotem na górze
    styropianowe kształtki szczelne (10cm)
    osb
    krokwie i miedzy nimi wełna (18cm)
    folia paroszczelna
    gips karton (moze na jakims stelażu)

    Ocieplenia byłoby wtedy 28cm bez pomniejszania pomieszczeń na poddaszu. Moze
    być?

    b.

  • 12. Data: 2011-01-10 12:55:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 13:40, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Ocieplenia by oby wtedy 28cm bez pomniejszania pomieszcze na poddaszu. Moze
    > by ?

    Jak dla mnie - bez szczeliny zupelnie odpada. Poczytaj strony
    rockwoola, isovera i innych producentow welny - zaden nie pozwala na
    taki montaz welny. Nie wiem czemu tak masz w scianie i czemu to dziala
    - powinno zawilgotnac i zgnic - moze w dachu inaczej to wyglada. Ja w
    kazdym razie po pierwszym sezonie mialem welne wilgotna od zewnatrz,
    przyszla wiosna i wyschlo. U Ciebie juz by zaczelo gnic! Folie
    paroszczelna oczywiscie mam wszedzie (do murow klejona klejem
    butylowym, wszystkie zakladki i szczeliny zaklejane szczelna tasma
    aluminiowa) - strotexa.

    Pozatym - jestes pewien, ze ten styro jest w 100% szczelny i nic przez
    niego nie przeleci ? Tam tez moze nawiac sniegu i przy roztopach woda
    moze sobie szczelinka znalezc uiscie dolem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2011-01-10 12:56:56
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

> [...]
    > folia paroszczelna
    > gips karton (moze na jakims stelażu)
    >
    > Ocieplenia byłoby wtedy 28cm bez pomniejszania pomieszczeń na poddaszu.

    Pamiętaj- styropian nie jest nasiąkliwy i jego wentylować
    nie trzeba. Wełna odwrotnie- nasiąkliwa jest.
    Mój kuzyn ma skosy i sufity wylewane (i zbrojone) na poddaszu
    i tam posżło 20 cm styropianu - na tym koniec.
    Taki mieszzany dach paroszczelny styropian na zwenatrz i
    nasiąkliwa wełna od wewnątrz- może to sę sprawdzić, mozę nie.
    Powodzenia.
    T.

  • 14. Data: 2011-01-10 13:13:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >rockwoola, isovera i innych producentow welny - zaden nie pozwala na
    >taki montaz welny. Nie wiem czemu tak masz w scianie i czemu to dziala

    Nie zwilgotnieje, bo nie ma dostępu wody. Z zewnątrz styro jakby nie było
    szczelna powłoka, wewnatrz folia paroizolacyjna, punkt rosy gdzies w styro.

    > moze w dachu inaczej to wyglada.

    W dachu zwykłym mamy do czynienia z wodą wykraplaną i nawiewaną.

    >Pozatym - jestes pewien, ze ten styro jest w 100% szczelny i nic przez
    >niego nie przeleci ? Tam tez moze nawiac sniegu i przy roztopach woda
    >moze sobie szczelinka znalezc uiscie dolem :)

    tu jest produkcja, zobacz na kształtkę TH-7
    http://www.thermodom.pl/userfiles/file/katalog_rysun
    kow_cad_pdf/program_produkcji.pdf

    wyglada na to ze ma kształt taki ze bedzie szczelna.

    b.

  • 15. Data: 2011-01-10 17:17:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-10 13:55, Adam Szendzielorz pisze:

    > Jak dla mnie - bez szczeliny zupelnie odpada. Poczytaj strony
    > rockwoola, isovera i innych producentow welny - zaden nie pozwala na
    > taki montaz welny. Nie wiem czemu tak masz w scianie i czemu to dziala

    Przy zwykłym dachu (wełna, krokwie, folia dachówka) punkt rosy wypada w
    wełnie. Przy dachu styropianowym punkt rosy wypada w styropianie i tam
    nie ma się co wykraplać. Chyba, że dasz tam za dużo wełny i punkt rosy
    przesuniesz do środka. Wtedy wilgoć ze środka domu będzie się wykraplać.

    Tak więc jeśli decydowałbym się na ten styropianowy dach to dałbym jak
    najgrubszą warstwę styropianu i od wewnątrz cienką warstwę wełny bez
    folii paroizolacyjnej. Styropian trzeba położyć bardzo szczelnie, co w
    warunkach budowy oznacza łączenie na piankę - w przeciwnym wypadku będą
    szczeliny pomiędzy kształtkami, którymi będzie wywiewać ciepłe powietrze.

    M.

  • 16. Data: 2011-01-10 17:20:44
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-10 13:56, Tomek pisze:

> [...]
    > Taki mieszzany dach paroszczelny styropian na zwenatrz i
    > nasiąkliwa wełna od wewnątrz- może to sę sprawdzić, mozę nie.

    Trzeba tak dobrać proporcje aby w różnych warunkach punkt rosy nie
    wypadał w wełnie. Może to być trudne. Dlatego jeśli już styropian to
    IMHO sam styropian i grubsza warstwa.

    M.

  • 17. Data: 2011-01-10 20:29:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:

    > Trzeba tak dobrać proporcje aby w różnych warunkach punkt rosy nie
    > wypadał w wełnie. Może to być trudne. Dlatego jeśli już styropian to
    > IMHO sam styropian i grubsza warstwa.

    Mnie też się jakoś tak widzi...
    Łączenie styropianu i wełny w tym przypadku może się nie sprawdzić.

    Jak styropian ma robić za deskowanie + papa, to pod nim musi być
    szczelina wentylacyjna dla wełny, ale... po co wtedy ten styropian?
    Przecież pod nim, a nad wełną będzie hulał wiatr.

    Jak styropian i od razu wełna bez szczeliny, to cienko to widzę...
    niewentylowana wełna...? Będzie pleśnieć.

    Jak styropian do samych płyt g-k, to może być ok, ale jak wtedy
    wentylować więźbę? Też może zgnić.

    Ja mam płyty g-k, nad nimi folię paroizolacyjną, potem 25 cm wełny,
    szczelina, deskowanie, papa, szczelina kontrławy i łaty, dachówki.

    Jak wiało w mrozy, to wlazłem, wsadzam rękę, a tam dechy, krokwie i
    górna warstwa wełny mokra. Skąd? przecież od wewnątrz jest paroizolacja.

    Potem jak się ociepliło, włażę, sprawdzam - wszystko suche...

    Nie można więźby zabudowywać na głucho, bo nie będzie miała jak wyschnąć
    - woda tam się jednak zawsze jakoś wciśnie i najważniejsze, żeby miała
    jak potem wyparować.

    Jakoś nie bardzo mi się widzą te kształtki skoro mają być szczelne. :-)
    Bałbym się głównie o więźbę.

    pozdr
    robercik-us

  • 18. Data: 2011-01-17 12:17:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A teraz czytając o thermomurze mam takie pytanie , czy można by połączyć
    > zwykłą technologie z dachem z thermomuru ? Czy to jest dobry pomysł ?

    sie dowiedziałem że na sam dach (200m2) potrzebuje kształtek za jakieś
    20kzł. Mimo ze idea mi sie podoba to jednak nie skorzystam :-)

    b.

  • 19. Data: 2011-01-17 17:10:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 13:17, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > sie dowiedziałem że na sam dach (200m2) potrzebuje kształtek za jakieś
    > 20kzł. Mimo ze idea mi sie podoba to jednak nie skorzystam :-)

    LOL! Niezle sie cenia!! Za 20k to taniej Ci bedzie podniesc sciane
    kolankowa o jeden pustak, czy zwiekszyc kat dachu, zeby miejsca w
    srodku bylo wiecej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2011-01-17 17:29:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >LOL! Niezle sie cenia!! Za 20k to taniej Ci bedzie podniesc sciane
    >kolankowa o jeden pustak, czy zwiekszyc kat dachu, zeby miejsca w
    >srodku bylo wiecej ;)

    Pustak w kandadyjczyku :-))))))))) Nawet ja nie jestem taki niestandartowy
    :)

    b.