  • 1. Data: 2011-01-07 23:03:51
    Temat: Jakie kolektory?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    Zastanawiam się nad wyborem kolektorów słonecznych do podgrzewania 300l
    zasobnika przez jak największą część roku i być może, jeśli to się sprawdzi,
    wspomagania c.o. Chciałbym zainwestować w kolektory próżniowe heat-pipe.
    Ilość produktów obecnych na rynku jest ogromna, czy ktoś może podpowiedzieć
    producenta takich solarów, gdzie nie będzie się płacić za markę, ale za
    jakość? Czy ktoś użytkuje kolektory fotton? Na allegro widziałem panel 20
    rur za ok. 1500zł

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2011-01-07 23:07:57
    Temat: Re: Jakie kolektory?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > podpowiedzieć producenta takich solarów, gdzie nie będzie się płacić za
    > markę, ale za jakość? Czy ktoś użytkuje kolektory fotton? Na allegro

    Czemu uparles sie na heat pipe?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-01-07 23:16:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Czemu uparles sie na heat pipe?

    Ponieważ w stosunku do płaskich mają mniejszą moc latem (gdy ciepła jest za
    dużo) a większą zimą (gdy ciepła jest za mało).

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-07 23:43:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ponieważ w stosunku do płaskich mają mniejszą moc latem (gdy ciepła jest
    > za dużo) a większą zimą (gdy ciepła jest za mało).

    A jakiej wielkosci chcialbys zainstalowac ten kolektor?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-01-08 00:19:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A jakiej wielkosci chcialbys zainstalowac ten kolektor?

    30-40 rur, co da 3.6-4.8m2 czynnej powierzchni (w przypadku kolektorów
    fotton).

    --
    Bartek