  • 1. Data: 2011-01-08 14:47:15
    Temat: Re: Jakie kolektory?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ig8ai0$fmd$1@news.onet.pl...

    > 30-40 rur, co da 3.6-4.8m2 czynnej powierzchni (w przypadku kolektorów
    > fotton).

    Mniej jak 40 do 300 litrow nie jest dobrym pomyslem.
    Nie bede odwodzil Cie od zakupu tego typu kolektora, ale poszukaj wybranego
    kolektora na stronach instytutu SPF, porownaj wyniki z innymi np. plaskimi o
    ile te kolektory w ogole byly tam badane, bo cena 1500zl za 20 rur wydaje mi
    sie dziwnie niska.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-01-08 15:15:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > ile te kolektory w ogole byly tam badane, bo cena 1500zl za 20 rur wydaje mi

    No właśnie były badane przez jakiś niezależny instytut i mają "solar keymark".
    http://www.dincertco.de/logos/011-7s534_r.pdf Jak dla mnie parametry mają bardzo
    dobre.
    Z tą ceną to można zawrotu głowy dostać, ale najlepiej chyba kupić coś, co jest
    produkowane przez mało znaną firmę, która robi to dla kilku światowych marek. I
    jednocześnie posiada solar keymark.

    --
    Bartek