  • 1. Data: 2011-01-07 22:06:09
    Temat: Podłogówka i kleje do glazury "elastyczne" - warto?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Tak, już widzę wszystkich wchodzących na ten post, żeby się stukać w czoło,
    pytać, czy naprawdę chcę oszczędzać na własnej podłodze a potem płakać,
    uśmiechających się z politowaniem profesjonalistów. Ale proszę,
    przeczytajcie, a potem dopiero odpowiedzcie, w miarę możliwości rzeczowo.

    Teoria jest prosta: jest podłogówka, podłoga pracuje bardziej niż normalna,
    trzeba dać klej elastyczny.

    I ta teoria, tak jak się ją czyta, jest bezdyskusyjna i w zasadzie nie
    byłoby o czym mówić. Gdyby nie drobiazg: dane techniczne klejów.
    Bo jak z nich wyraźnie wynika, to wcale nie jest takie proste i oczywiste,
    że zwykły klej NIE JEST elastyczny, a ten trzykrotnie droższy niezwykły JEST
    elastyczny. Oba te kleje są klejami cementowymi, więc tak czy tak ich
    elastyczność jest... powiedzmy, że dość umowna, a cała sprawa rozbija się o
    elastyczność poprawioną o raptem KILKA PROCENT w stosunku do kleju zwykłego.
    Czy warto za owe klika procent płacić cenę trzykrotnie większą za worek?

    Pytanie moje nurtuje mnie tym bardziej, że w obecnym mieszkaniu mam w
    łazience i korytarzu podłogę z gresu przyklejonego na najzwyklejszy "Klej
    Okej" za 11zł/worek (wtedy, dawno to było), a jak się przy pierwszym sezonie
    grzewczym okazało, pod całą tą podłogą przebiega bez liku rur CO do
    wszystkich grzejników w domu, rury te są "izolowane" peszlem, w związku z
    czym zimą, przy solidniejszych chłodach podłoga potrafi być nawet nie ciepła
    ona miejscami robi się wręcz gorąca. I jakoś przez dziesięć lat nic mi się
    nie odspoiło, wszystkie płytki są przyklejone i się trzymają

    Tak więc na koniec tego długawego wywodu mam pytanie, zwłaszcza do
    profesjonalistów glazurniczych: czy ktokolwiek z was widział, bądź słyszał o
    płytkach, które się odspoiły znad podłogówki dlatego, że były położone na
    zły ("zwykły") klej? Podkreślam tu, że chodzi mi o klej, nie o błędy
    wykonawcze, partacko przyklejone płytki itp.

    J. (i jakieś 30m2 gresu do położenia na dość grubym kleju)

  • 2. Data: 2011-01-08 06:18:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Teoria jest prosta: jest podłogówka, podłoga pracuje bardziej niż
    > normalna, trzeba dać klej elastyczny.

    Podloa z podlogowka ma raczej stabilną temperaturę. Juz np wylewki na
    tarasy czy balkony powinny bardziej "pracować' bo sie nagrzewaja od slonca i
    styną

> [...]
    > o elastyczność poprawioną o raptem KILKA PROCENT w stosunku do kleju
    > zwykłego. Czy warto za owe klika procent płacić cenę trzykrotnie większą

    Nie warto. Mój płytkarz wybil mi to z głowy. Wszystko mam połozone na tanim
    Mapei Glazurnik i pprawie 3 lata nic sie nie dziieje złego. Zwracał tylko
    uwagę na dylatacje(dyletacje?) od ścian. Taśme dylatacyjną miedzy posadzą a
    ścianami odcinal na samym końcu już po połozeniu plytek

  • 3. Data: 2011-01-08 09:41:52
    Temat: Re: Pod?ogówka i kleje do glazury "elastyczne" - warto?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-01-2011 o 23:06:09 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > płakać, uśmiechających się z politowaniem profesjonalistów. Ale proszę,
    > przeczytajcie, a potem dopiero odpowiedzcie, w miarę możliwości rzeczowo.
    Powiem ci tak, sam się nad tym zastanawiałem mocno bo mam sporo płytek,
    i odpusciłem, stwierdziłem że nie warta skórka wyprawki, wylewka robi dość
    duże naprężenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-01-08 12:18:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message

> [...]
    > na zły ("zwykły") klej? Podkreślam tu, że chodzi mi o klej, nie o błędy
    > wykonawcze, partacko przyklejone płytki itp.

    Błędy wykonawcze to przeważnie nie smarowanie klejem płytki tylko dawanie
    kleju na podłogę. Płytki wtedy odchodzą same nawet bez podłogówki,
    szczególnie jak sa duże.

    Mnie też ta sprawa nurtuje od dawien dawna i nie mam zdania co takiego
    dodają do cementu, ze jest on plastyczniejszy. czy nie wystarczy dolać
    plastyfikatora z bańki (takiego uelastyczniającego do posadzek) do taniego
    kleju?

  • 5. Data: 2011-01-08 12:51:43
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Błędy wykonawcze to przeważnie nie smarowanie klejem płytki tylko dawanie
    > kleju na podłogę. Płytki wtedy odchodzą same nawet bez podłogówki,
    > szczególnie jak sa duże.

    Kiki jak zwykle ma swoją teorię :)

  • 6. Data: 2011-01-08 12:55:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message

    > Kiki jak zwykle ma swoją teorię :)

    A nie? Jak nie smarują płytki tylko jadą grzebieniem samą podłogę i kładą
    płytki to odchodzą. Jeden przedpokój zrywałem.

  • 7. Data: 2011-01-08 13:08:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:

    > Kiki jak zwykle ma swoją teorię :)

    Akurat tu przyznaję mu rację, zwłaszcza przy podłogówce lub na balkonie czy
    tarasie.
    Jak ta 6mm warstwa kleju ma przewodzić, skoro jakieś 30% w niej to uwięzione
    powietrze?

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-01-08 13:11:40
    Od: "adi" <a...@g...com>

    co prawda wielepłytek w soim życiu nie położyłem może 300m^2 ale nigdy nie
    odpadły, podstawa to dobra konsystensja kleju i przygotowane podłoże wtedy
    nie ma prawa odpaść

  • 9. Data: 2011-01-08 13:23:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    > co prawda wielepłytek w soim życiu nie położyłem może 300m^2 ale nigdy nie
    > odpadły, podstawa to dobra konsystensja kleju i przygotowane podłoże wtedy
    > nie ma prawa odpaść

    A smarowałeś płytki czy tylko podłoże?

  • 10. Data: 2011-01-08 13:31:37
    Od: "adi" <a...@g...com>