  • 1. Data: 2011-01-08 14:35:18
    Temat: Re: Jakie kolektory?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Zastanawiam się nad wyborem kolektorów słonecznych do podgrzewania 300l
    > zasobnika przez jak największą część roku i być może, jeśli to się sprawdzi,
    > wspomagania c.o. Chciałbym zainwestować w kolektory próżniowe heat-pipe.
    > Ilość produktów obecnych na rynku jest ogromna, czy ktoś może podpowiedzieć
    > producenta takich solarów, gdzie nie będzie się płacić za markę, ale za
    > jakość? Czy ktoś użytkuje kolektory fotton? Na allegro widziałem panel 20 rur
    > za ok. 1500zł

    Kurcze, ma ktoś w ogóle kolektory rurowe heat-pipe? Potrzebna mi informacja ile
    watów można uzyskać w zimowe dni z takich rur. No i jak bardzo nagrzewa się
    czynnik.

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2011-01-08 15:23:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Kurcze, ma ktoś w ogóle kolektory rurowe heat-pipe? Potrzebna mi
    > informacja ile watów można uzyskać w zimowe dni z takich rur. No i jak
    > bardzo nagrzewa się czynnik.

    Ja mam heat piepe 24 rury.
    Moim skromnym zdaniem smialo mozesz sobie odpuscic zimowe uzyski. Co jakis
    czas toczymy tu dyskusje na ten tamat i dzielimy sie doswiadczeniami.
    Przejzyj moze dwa ostatnie miesiace a dowiesz sie wiecej.
    Heat pipe wydaja sie byc nieco przereklamowane, w ogole prozniowe kolektory
    sa chyba nieco przereklamowane w stosunku do tego co mozna u nas uzyskac.
    Jedyna zaleta heat pipe to cena, ale w porownianiu z plaskimi wypadaja
    przecietnie. Jezeli kierujesz sie teoria zgromadzona w sieci na temat zalet
    i wad to wiedz, ze wiekszosc zalet kolektorow prozniowych niestety nie
    dotyczy heat pipe.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-01-08 15:31:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ja mam heat piepe 24 rury.

    Konkretnie, jakie?! :)

    > Moim skromnym zdaniem smialo mozesz sobie odpuscic zimowe uzyski. Co jakis
    > czas toczymy tu dyskusje na ten tamat i dzielimy sie doswiadczeniami. Przejzyj
    > moze dwa ostatnie miesiace a dowiesz sie wiecej.

    Śledzę, śledzę, ale nikt nie pisze o producentach. Byłem przekonany, że Ty
    płaskie posiadasz.

> [...]
    > ze wiekszosc zalet kolektorow prozniowych niestety nie dotyczy heat pipe.

    Dla mnie podstawową zaletą heat-pipe nad u-rurowymi jest to, że szczelne muszą
    być pojedyncze rury, które wymienia się osobno. No i dźwig do montażu nie jest
    potrzebny, bo najpierw stawia się ramę, potem wkłada rury.
    Teoria teorią, teraz chcę poznać praktykę :) Dlatego szukam kogoś, kto ma i
    testuje, najlepiej kilka lat.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-08 16:25:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Konkretnie, jakie?! :)

    Ulrich.

    > Śledzę, śledzę, ale nikt nie pisze o producentach. Byłem przekonany, że Ty
    > płaskie posiadasz.

    Rok testowalem rurowe a teraz testuje polaczenie jednych i drugich. O
    producentach wole nie pisac zeby nie bylo tendencyjnie, choc to nie
    tajemnica.

    > Dla mnie podstawową zaletą heat-pipe nad u-rurowymi jest to, że szczelne
    > muszą być pojedyncze rury, które wymienia się osobno.

    Jak zaczniesz te rury wymeniac to cala zabawa traci sens.

    > No i dźwig do montażu nie jest potrzebny, bo najpierw stawia się ramę,
    > potem wkłada rury.
    > Teoria teorią, teraz chcę poznać praktykę :) Dlatego szukam kogoś, kto ma
    > i testuje, najlepiej kilka lat.

    Tylko ze heat pipe to podowjne szklenie a wiec i sprawnosc optyczna
    mniejsza. Jak peknie w obudowie kolektora to nawet o tym nie bedziesz
    wiedzial co mialo miejsce u mnie. Jedne i drugie zima dosc czesto bywaja
    oszronione, wiec zapomnij o ich wyzszosci. Snieg przy wyzszych temp. stopi
    sie pozniej jak na plaskich a to i tak bez wiekszego znaczenia bo zima
    slonca jest malo i krotko. Jedyna sluszna opcja to kolektory przed domem,
    gdzie dostep do nichc jest latwy, ale tu czekaja inne niespodzianki.
    W porownaniu z plaskimi zajmuja wiecej miejsca bo powierzchnia aperytury
    jest znacznie mniejsza od powierzchni kolektora brutto a wiec i miejsca
    przewidziec trzeba znacznie wiecej.

    Pozdro.. TK