  • 1. Data: 2011-01-08 12:54:57
    Temat: Re: Do instalatorow - wymiennik ciepla i podlogowka.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Chyba nie jedyna. A co powiesz na moją koncepcję ?
    > Wykorzystać normalny agregat jak do chłodzirki czy zamrażarki. Zamiast
    > wymiennika pochłaniającego ciepło (chłodzacego) podłączyć wprost kolektor.
    > Natomiast wymiennik oddającego ciepło podłączyć wężownicę.
    > Oczywiście jest to nic innego jak normalna pompa ciepła, ale w tym przypadku
    > źródłem ciepła nie będzie grunt, woda czy powietrze, ale promieniowanie
    > słoneczne. Ciekaw jestem jaki można w ten sposób użyskac COP.

    Też o tym myślałem. Nie o gotowej pompie ciepła, ale o sprężarce z jakiegoś
    większego urządzenia chłodniczego, bo z lodówki to chyba za słaba będzie...
    Muszę pogadać z kumplem, który z pomp ciepła pisał pracę dyplomową, a teściu, z
    wykształcenia "chłodnik", może coś podpowie w sprawie sprężarki (ma
    doświadczenie w serwisowaniu lad chłodniczych w marketach). Duże sprężarki są
    jednak dość drogie, ostatnio oglądałem jakąś stronę nt. DIY pomp ciepła i ceny
    oscylowały wokół 3-4 tys. euro.

    --
    Bartek