  • Data: 2015-08-06 09:20:07
    Temat: Re: Ręczna piła tarczowa jako pilarka stołowa?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    > 15 lat byłem modelarzem (okręty) - przy drewnie najważniejsze są wysokie
    > obroty.
    > Pracując małymi obrotami zużyjesz 2 razy tyle czasu a efekt końcowy i tak
    > będzie do du..py.

    ROTFL

    Tu masz przykład piły modelarskiej (jednej z najpopularniejszych):

    http://www.megamajster.pl/stolowa-pilarka-tarczowa-p
    roxxon-ks-230.php?cnv=717201-d948d14f03

    5 tys obrotów przy tarczy średnicy 50-58mm. Prędkość liniowa zębów względem
    drewna: 13-15 m/s

    Dla zwykłej pilarki o tarczy 185mm odpowiada to prędkości obrotowej:
    1350-1550 obr./min. Czyli gdzieś 3 razy mniej niż mają te bez regulacji
    obrotów.

    W praktyce nawet tą 230-tką można niechcący przypalić listewkę.

    Pozdrawiam
    Ergie