  • Data: 2020-05-27 10:31:44
    Temat: Re: RobWan doradź nieco, proszę.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-27 o 04:51, s...@g...com pisze:
> [...]
    cenie (3kpln za m3) i na fotach wyglada ok.

    sensownie suche aby spokjnie w nim dłubać niefanaberyjne mebelki?

    > Idealnie sie wstrzeliles.
    > Wlasnie powbijalem gwozdzie i pomierzylem miernikiem w oparciu o te info:
    > https://woodgears.ca/lumber/moisture_meter.html
    >
    > wyszlo 2MOhm czyli pi*oko 20%.
    >
    > Czyli albo rozciąć na drobne albo czekac?

    Gdy istniała nieopodal firma, która produkowała forniry, to suszenie
    trwało kilka dni. Ale na stojakach po dwa liście forniru, przerwa 20 mm
    i następne dwa. Fornir po skrawaniu mokry miał koło 1 mm. Wszędzie
    wentylatory, i grzejniki.
    Czyli cienkie szybciej schnie, ale lubi się wykrzywić.

    > Mam te deski w raczej suchym miejscu ale jest tam okolo 18-20 stopni, wilgotnosc na
    poziomie 50-60%.

    > Mysle czy wyniesc na zewnatrz na lato czy nie. W zime bedzie sporo suszej wewnatrz.

    Jak masz miejsce i zabawa z drewnem na dłużej, to zobacz to:

    https://www.google.com/search?q=solar%20wood%20dryer
    %20diy&tbm=isch&tbs=rimg%3ACdxdVVKPKFpoImADrzptp75zo
    o685RazZPL3vPs2GqzuaLBaLhSH1jNPzO_1l0mifrXPugqfqEGsT
    wJlw2c5rGwfu-B3TFs_1orUA_1S9SELBk66jcMTFzx4Guajq8ts7
    FTv_1pUoeFU5x6s2ZIqEgkDrzptp75zohFNAKBqwDKnPioSCY685
    RazZPL3EaLHzmX9LByZKhIJvPs2GqzuaLARhQyoKgbcFCYqEglaL
    hSH1jNPzBGorjyWEM2o0SoSCe_1l0mifrXPuEUdzOSkTaJ5XKhIJ
    gqfqEGsTwJkRsxwj9IZeuFYqEglw2c5rGwfu-BGpaeHj6P3MuSoS
    CR3TFs_1orUA_1EQ4vAfFvwyACKhIJS9SELBk66jcR45XUVxEmGB
    0qEgkMTFzx4GuajhGjzVot2bHTNioSCa8ts7FTv_1pUEbCaHjsB7
    atYKhIJoeFU5x6s2ZIRh9Q-UBiX2WNhZ3tv4KQycz0&client=op
    era&hs=AJF&hl=pl&ved=0CAIQrnZqFwoTCOC2uN7N0-kCFQAAAA
    AdAAAAABAG&biw=1623&bih=980

    > Masz gdzies pod reka jakas tabelke czy graf z informacja jak pod kątem suszenia
    drewna porównywać warunki?

    > np. 25stopni+70% wilgotnosci vs 18stopni+55%
    > ?

    Suszarnictwo to osobna dziedzina. Nie próbowałem samemu suszyć,
    wygodniej kupić w hurtowni za rogiem. :-)

    Robert