    From: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Rodzynek Koryncki i dereń
    Date: Sun, 13 May 2012 15:05:15 +0200

    Użytkownik "mirzan" napisał w wiadomości grup

    Ktoś <j...@b...gnet.pl> napisał(a):

    > Otrzymałem od znajomego krzew który przywiózł z południa Europy o nazwie "
    > rodzynek koryncki".(Nie jest to odmiana winorośli oczywiście). Krzew
    > przezimował wyśmienicie i zakwitł pierwszy raz ale nie zawiązał
    > owoców.Liście ma podobne trochę do agrestu lub porzeczki złotej i kolce.
    > Oczywiście sprawdzałem w necie ale nic nie znalazłem.Jeżeli ktoś mi
    > podpowie
    > co to jest będę b. wdzięczny.
    >
    > Dereń w tym roku w Gnieźnie zawiązał b. mało owoców za to przyrosty ma
    > rekordowe. Nie wiem jak u Was?.
    > Pozdrawiam
> [...]

    Miałem kiedyś coś o tej nazwie.Wydaje mi się,że było to coś podobne do
    agrestu,mało wartościowe i wywaliłem.Obserwuj,może będzie ciekawsze niż mój.
    Dereń owoców ma mało,przyrosty przyzwoite.Kwitł obficie.
    Pozdrawiam.mirzan

    ad Skryba
    Dzięki za komentarz. To oczywiście nie odmiana winorośli. Mam nadzieję , że
    nie mieszkamy na sąsiednich lub tej samej ulicy :). Ja mieszkam w
    dzielnicy Arkuszewo.
    Co do dereniówki to faktycznie to królowa nalewek....Co roku robię jej
    duuuuuży zapas. Na szczęście mam źródło derenia w postaci alei przy jednym
    ze starych poniemieckich pałaców , niemal niewyczerpalne :). Rok temu
    eksperymentalnie zrobiliśmy rodzaj dżemu z gruszek i derenia. Wyszło cos
    fantastycznego , wszystkie osoby to degustujące stwierdziły to samo...

    ad Mirzan. Czy masz może jakieś zdjęcia tego co wywaliłeś. Jaki to miało
    smak?. Czy to wyglądało jak mały czarny agrest (owoce) ?.Ten krzak
    faktycznie przypomina trochę agrest. Moje derenie w tym roku będą miały
    dosłownie kilkadziesiąt szt . owoców. Słowem pustynia , na szczęście mam ,
    jak pisałem powyżej źródło derenia....
    Pozdrawiam
    Janusz