  • Data: 2016-02-15 12:55:20
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 lutego 2016 23:00:58 UTC+1 użytkownik arek napisał:
    > Teoretycznie zastosowanie okiennych rolet zewnętrznych powinno powinno
    > przyczynić się do zmniejszenia strat ciepła przez otwory okienne. Czy
    > znane są jakieś wiarygodne pomiary potwierdzające oszczędności
    > energetyczne tego typu rozwiązań.
    >
    > --
    > arek

    hej, ja mam zainstalowane rolety zewnetrzne i z praktyki mogę powiedzieć, ze
    największy z nich zysk jest latem. Gdy wychdzisz z domu do pracy to wtedy zamkykasz
    wszystkie rolety i po powrocie w domu jest naprawdę chłodno. Dom mam ocieplony 20cm
    grafitowym styropianem i mogę potwierdzić, że naprawdę najwięcej ciepła wchodzi przez
    okna. Natomiast zimą jakiś tam zysk jest, ale zeby specjalnie z tego wzgledu kupowac
    rolety to pieniadze wywalone w bloto. teraz i tak montuje sie okna z potrojnymi
    szybami. sprawdzalem kamerą termowizyjną i przy -17stopniach na dworze szyba była
    chłodniejsza od siaciny o około 2 stopni, wiecej zimna wchodzi przez kamienny
    parapet, czy na ramie okna, ale to też nie są jakieś duże wartości i powierzchnia
    tych miejsc nie jest duża. Rolety mam zamontowane na zewnętrznej śnianie, a że na
    elewacji jest duzo styropianu to są zakryte. Między puszkę a pustak jest włożone 2cm
    styroduru. Kolega ma zamontowane rolety wpuszczane nad oknem i to jest porażka. Po
    zamknięciu rolety puszka jest pusta, w środku jest jakiś pasek izolacji ale to jest
    nic. W rezultacie w mieszkanianiu na drzwiczkach do rewizji skrapla sie woda i nieźle
    z nich dmucha. Generalnie można powiedzieć, że takie rozwiązanie to dziura w ścianie
    na wylot zatkana kawałkiem blachy.