  • Data: 2014-12-15 13:14:53
    Temat: Re: Rura PEX wymiennik ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 12:47:26 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Grzeje wodę w zbiorniku. Na złomie kupiłem wymiennik z przyłączem 1,5 cala i udało
    się grawitacyjnie zrobić przepływ wody grzanej. Woda grzejąca podawana jest przez
    chwilę pompką a potem sama leci. Ze dwa razy dłużej zlatuje woda z wanny. Mnie to nie
    przeszkadza. Zbiornik ma 250 litrów. Jest bezciśnieniowy. Pod lustrem wody z glikolem
    jest wymiennik ciepła zrobiony z rurki miedzianej, takiej zwykłej instalacyjnej.
    Przez niego zasilany jest bojler wodą z sieci. Prymitywne ale działa. Szacuję że daje
    to rocznie 150-200 złotych oszczędności.

    A co bedzie jak wymiennik (ten zrobiony z rurki miedzianej) sie rozszczelni ?
    Bedziesz pil glikol? :) Gdybym nie znal Twoich sztuczek to nie podejrzewalbym,
    ze jest to najtanszy, trujacy glikol etylenowy?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.