    From: JKK <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rurki do pluskania na trawnik
    Date: Tue, 16 May 2017 11:35:49 +0200

    W dniu 16.05.2017 o 10:23, quent pisze:

    > U siebie robiłem na rurach 25mm. Dobrze kombinujesz, że teraz chcesz z
    > tym działać. Warto jednak przemyśleć jak ogród ma wyglądać zanim
    > zaczniesz rozmieszczać punkty pod zraszacze.

    =======================
    Autorowi raczej nie chodzi o zraszacze.
    Co do rury to sugeruję zgrzewany PP (PLASTBOR, VAVIN, KANTHERM...).
    Wybieraj rury do zimnej wody (PN10), maję cieńsze ścianki i stąd większy
    przekrój wewnętrzny. Zgrzewarkę bez problemu wypożyczysz.
    25 czy 32 -> różnica w cenie pomijalna, bierz 32. Ja na głównym odcinku
    przed odejściami bocznymi dałem 50 - mniejsze straty ciśnienia.
    Oczywiście jeśli ich długość będzie zauważalna, tj. np. pow. 20m i przy
    kilku odejściach używanych równocześnie.
    Jeśli wybierzesz rury z PP to postaraj się aby po zamontowaniu jak
    najmniej "widziały" słońce.
    Pozdrawiam - JK